كشته شدن ٢ فعال اهوازي زير شكنجه اداره اطلاعات

٢ تن از بازداشت شدگان اهوازى به نامهای احمد حیدری فرزند عبود ۲۸ ساله , و عدنان سواری ۳۴ ساله ، زیر شکنجه اداره اطلاعات اهواز کشته شدند.

منابع نزدیک به خانواده احمدی حیدری به سازمان گفتند که ستاد خبری اداره اطلاعات روز شنبه خبر کشته شدن فرزندشان را به آنها اطلاع داده  و مدعی شدند که وی طی درگیری با بازپرسان کشته شده است.

روز یکشنبه نیز دو تن از ماموران لباس شخصی ستاد خبری اطلاعات اهواز به منزل خانواده در کوی کمپلو ( خیابان انقلاب) مراجعه کرده و از آنان را از برگزاری مراسم عزاداری علنی طبق رسوم عربی منع کرده است.

این منبع افزود که خانواده حیدری پس از اینکه خواستار تحویل گرفتن جسد فرزندانشان شدند و به ماموران اطلاعات گفتند که تا جسد را تحویل نگیرند نمی توانند باور کنند که فرزندشان فوت شده که ماموران به آنها گفته اند که پسر عمویش قاسم حیدری فرزند قاسم که با وی در یک سلول بود با شما از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز تماس خواهد گرفت و فوت احمد را تاکید خواهد کرد.

منبع تاکید کرد که روز بعد یعنی دوشنبه ناصر با خانواده تماس گرفته و گفته که وی جسد کشته شده احمد را دیده و روی یک ورقه شناسایی جسد امضا کرده است. اما خانواده میگویند که احتمالا این اقدام ناصر با اجبار وی توسط ماموران در بازداشتگاه صورت گرفته است.

اما قربانی دوم که زیر شکنجه کشته شده عدنان سواری ( ۳۴ ساله) از قبیله عبیداوی است که اداره اطلاعات با خانواده وی که ساکن کوی خشایار اهواز هستند تماس گرفته و به آنها گفتند که پسرشان در بازداشتگاه فوت شده است. دو برادر دیگر عدنان نیز هنوز در بازداشتگاه سری اطلاعات اهواز هستند.

22آبان سازمان حقوق بشر اهواز