جلسه رسیدگی به اتهامات برادران کردپور برگزار می‌شود

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

دو جلسه نخست رسیدگی به اتهامات برادران کردپور تابستان گذشته در دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شده بود.

بنا به گزارش آژانس خبری موکریان به نقل از “ایلنا”، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات برادران کرد‌پور روز دوشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین جلسه رسیدگی به اتهامات مسعود و خسرو کرد‌پور روزنامه نگار و فعال حقوق مدنی در مهاباد، روز دوشنبه ۶ آبان ماه برگزار می‌شود.
دو جلسه نخست رسیدگی به اتهامات این دو نفر تابستان گذشته در دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شده بود.
بر اساس گزارش خبرگزاری موکریان، خلیل بهرامیان، عباس جمالی، عثمان مزین و خسرو خسروی وکالت برادران کردپور را به عهده دارند و قرار است فردا در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد از اتهامات نسبت داده شده به این دو روزنامه نگار دفاع کنند.
به گزارش خبرنگار موکریان، امروز یکشنبه خلیل بهرامیان، یکی از وکلای مدافع کردپورها ضمن مطالعه پرونده در دادگاه، این دو را در زندان مرکزی مهاباد ملاقات کرده است. جلسه فردا که به ریاست قاضی جوادی کیا برگزار خواهد شد علنی است و به اتهاماتی از قبیل؛ محاربه، فساد فی الارض و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی رسیدگی خواهد شد.
گزارش موکریان در ادامه می افزاید؛ هفته گذشته سازمان عفو بین‌الملل با صدور اطلاعیه‌ای از مقام‌های ایران خواست از مسعود و خسرو کردپور، روزنامه‌نگاران زندانی در کردستان رفع اتهام کنند. اول آبانماه سال جاری نیز احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در دومین گزارش سالانه خود آورده است؛ برادران کردپور جزو ٤٠ روزنامه‌نگار و ٢٩ وبلاگ‌نویس دربندی هستند که از سال ٢٠٠٤ تاکنون، کمابیش در حال افزایش می‌باشد.
لازم به یادآوری است چندی پیش 6 نفر از نماینگان مجلس و پس از آن 30 تن از فعالان مدنی و سیاسی در نامه های جداگانه ای از رئیس جمهور ایران خواستند که زمینه آزادی برادران کردپور را فراهم کند.
لینک خبر ایلنا:
http://ilna.ir/news/news.cfm?id=115853