هر شهروندی که به ٥ کیلومتری مرز اشنویه نزدیک شود هدف گلوله نیروهای رژیم قرار می‌گیرد

کوردستان میدیا: نیروهای رژیم ایران در اشنویه، نزدیک‌شدن شهروندان کُرد به ٥ کیلومتری خطوط مرزی را ممنوع کرده‌و تهدید کرده‌اند که در صورت نزدیکی به مرزها آ‌نان را هدف گلوله قرار می‌دهند.

به گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، نیروهای نظامی مستقر در مرز نالوس، از توابع شهرستان اشنویه، از طریق شورای بخش نالوس به شهروندان گفته‌اند، هر شهروندی به ٥ کیلومتری مرز نزدیک شود هدف گلوله نیروهای رژیم قرار می‌گیرد.

یکی از اهالی ساکن نالوس گفته که نیروهای رژیم ایران کتبا این دستور را به شورای بخش نالوس ابلاغ و رئیس شورا مجبور به امضای این تصمیم شده است.

دستور هدف گلوله قراردادن شهروندان از سوی نیروهای رژیم ایران در حالی است که شماری از شهروندان به صورت قانونی( پیله‌ور و کارت سبز) در این مرز تردد می‌کنند و نیروهای رژیم نه آنها را هدف گلوله قرار می‌دهند و نه از تردد آنها ممانعت بعمل می‌آورند.

پیله‌وران مرزی به آن دسته از کولبران و کاسبکارانی گفته می‌شود که با دریافت کارت تردد، اجازه‌ی حمل کالا را در خطوط مرزی دارند.

طی چند روز گذشته وضعیت شهرهای کُردستان به ویژه در مناطق مرزی، پس از اعدام شماری از زندانیان سیاسی کُرد، امنیتی گزارش شده است و نیروهای رژیم، از تجمعات چند نفری در بیشتر شهرها ممانعت بعمل می‌آورند.