اعتصاب عمومی بازاریان و مغازه‌داران شهر نوسود

کوردستان میدیا: جسد “احسان پیام” که به دست نیروهای رژیم ایران کشته شده بود در میان انبوه جمعیت شهر نوسود به خاک سپرده شد

به گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، مورخه‌ی هجدهم آبان‌ماه ١٣٩٢، به دنبال درخواست جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی شهر نوسود، در رابطه با تعطیلی مغازه‌ها و اعتصاب عمومی، این اعتصاب انجام شد و غیر از تعداد انگشت شماری، کلیه‌ی مغازه‌های دیگر تعطیل شده بودند.

یکی از شهروندان شهر نوسود در این رابطه به خبرنگار کُردستان میدیا گفت: ” اعتصاب عمومی شهر نوسود، پس از اطلاعیه فعالان و جوانان این شهر در رابطه با محکومیت کشتن “احسان پیام” شهروند این شهر، به دست نیروهای رژیم اسلامی ایران مورد استقبال قرار گرفت و غیر از چند مغازه که آن هم افراد سالخورده بودند و اطلاعی در رابطه با اعتصاب عمومی نداشتند کلیه مغازه‌‌داران و بازاریان در سر کار حاضر نشده و اعتصاب کردند.

این شهروند همچنین افزود: “نیروهای بسیج، یگان ویژه و نیروی انتظامی یه صورت چشمگیری در داخل شهر نوسود جولان و گشت‌زنی کرده و همچنین خانواده‌ی احسان پیام را تحت فشار قرار داده بودند و از هر گونه تجمع اعتراضی ممانعت بعمل آوردند”.

نیورهای رژیم اسلامی ایران، روز جمعه، هجدهم آبان‌ماه، روز اعتصاب عمومی با مانور زدن در داخل شهر و تصویربرداری در خیابان‌ها، درصدد بودند با ایجاد رعب و وحشت از برگزاری هر گونه تجمع اعتراضی ممانعت بعمل آورند، اما علی‌رغم حاکمیت این فضای امنیتی، شهروندان با تعطیلی مغازه‌ها نفرت و انزجار خود را از رژیم اسلامی ایران ابراز کردند.

جسد “احسان پیام” با شرکت شمار زیادی از شهروندان به خاک سپرده شد

روز جمعه، مورخه‌ی هفدهم آبان‌ماه، جسد “احسان پیام” در میان انبوهی از مردم شهرهای پاوه، جوانرود، روانسر و نودشه در شهر نوسود به خاک سپرده شد.

از دیگر سو، خبرها حاکی از آن است که “ماموستا قادر قادری” امام جمعه‌ی شهرستان پاوه و شماری از مسئولین رژیم اسلامی ایران در مراسم خاکسپاری احسان شرکت داشتند و از مردم درخواست کرده بودند که آرامش خود را حفظ کنند، اما بعدا که از اعتصاب عمومی اطلاع یافته بودند به اجبار در میان مردم، این اقدام نیروهای رژیم ایران را جنایت قلمداد کرده بودند.

“ماموستا عینی” امام جمعه‌ی شهر نوسود، کشتن “احسان پیام” جوان نوسودی را “قضا و قدر” قلمداد کرده بود و این سخنان اعتراض مردم را در پی داشت.

در همین رابطه، یکی از شهروندان شهر نوسود گفته است: “در هنگام چاپ اعلامیه مجلس ترحیم “احسان” نیروهای رژیم اجازه‌ی استفاده از نوشتن کلمه‌ی شهید را نداده بودند”.