حضور نیروهای بسیجی و یگان ویژه در شهر نوسود مانع تجمع معترضین شد

آژانس کُردپا: بازاریان و مغازه‌داران نوسود در پاسخ به فراخوان جوانان و فعالان حقوق بشر این شهر کسب و کار خود را تعطیل کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز شنبه هیجدهم آبان‌ماه نیروهای نظامی و امنیتی اداره‌ی اطلاعات و بسیج با حضور در مقابل بخشداری نوسود، محل تعیین شده برای برگزاری اعتراضات مردمی و با نصب دوربین، مانع تجمع مردم معترض این شهر شدند.

16673.jpg
احمدزاده دادستان دادگاه پاوه
خبرنگار آژانس کُردپا از شهر نوسود گزارش داد، تعدادی زیادی از مردم شهرهای جوانرود، روانسر، نودشه و پاوه جهت شرکت در مراسم ختم جوان کشته شده توسط نظامیان حکومت اسلامی ایران به شهر نوسود آمده بودند.

خبرنگار کُردپا همچنین از تعطیلی ٩٥ درصدی مغازه و بازار این شهر خبر داد یکی از شهروندان اهل پاوه به خبرنگار کُردپا گفته است: “ما به قصد شرکت در حرکت اعتراضی به نوسود آمده‌ایم، اما حضور پر تعداد نظامیان و نیروهای امنیتی مانع از برگزاری تطاهرات اعتراضی شد”.

16674.jpg
مسئولان انتظامی و بسیج بخش نوسود
یکی از حاضرین در مراسم ختم “احسان پیام” از حضور ملاقادر قادری امام جمعه‌ی پاوه و یکی از چهره‌های سرشناس حکومتی منطقه خبر دادند و در پیامی تلفنی به آژانس کُردپا اعلام کرد: “ملا قادر به مردم توصیه کرده است که از هرگونه حرکت خشونت‌آمیز و اعتراضی خودداری کنند، این منبع همچنین افزود:”یکی از شرکت‌کنندگان اهل روانسر در مراسم ختم احسان به سخنان ملا قادر و یک روحانی دیگر اعتراض کرده بود”.

بامداد روز جمعه، هفدهم آبان‌ماه نیروهای یک پاسگاه نظامی موسوم به “ملاندر” در نزدیکی پاوه، دو جوان کولبر را هدف تیراندازی قرار دادند که یکی از آنها به نام “احسان پیام” فرزند محمد و ٢٢ ساله در جا کشته و یک نفر دیگر به نام “کاوان حیدری” فرزند قیصر به شدت زخمی گردید.