بازداشت و پرونده سازیهای واهی بر علیه فعالین کارگری در آستانه اول ماه مه

13-4-28-02خلیل کریمی صبح امروز احضار، بازجویی و بلافاصله برایش در دادگاه انقلاب سنندج پرونده سازی شد و قرار است فردا مورد محاکمه قرار بگیرد.

دیروز و بدنبال احضاریه کتبی اداره اطلاعات سنندج، خلیل کریمی از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران از ساعت ۸ صبح امروز از سوی چندین مامور امنیتی در این اداره مورد بازجویی قرار گرفت. در این بازجویی ها مامورین امنیتی با اعلام اینکه وی در حال هماهنگی برای برگزاری مراسم اول ماه مه در شهر سنندج است، تلاش کردند با وارد کردن اتهامات واهی به او و غیر قانونی خواندن اتحادیه آزاد کارگران ایران خلیل کریمی را وادار به استعفا از اتحادیه بنمایند. اما خلیل با تاکید بر قانونی بودن اتحادیه آزاد کارگران ایران و عدم استعفایش از آن، بر حق کارگران جهت برگزاری مراسم اول ماه مه تاکید کرد.

بدنبال این بازجوئی ها که توام با تشکیل پرونده و قید اتهامات واهی در آن بود خلیل کریمی ساعت ۳۰/۱۲ ظهر توسط مامورین امنیتی به شعبه چهار دادیاری دادگاه انقلاب سنندج منتقل و همانجا پرونده ای برایش تشکیل شد و در ادامه به ایشان ابلاغ گردید فردا راس ساعت ۹ صبح جهت محاکمه در این شعبه دادگاه حاضر شود.

خلیل کریمی امروز احضار، بازجویی و بلافاصله برایش در دادگاه انقلاب سنندج پرونده سازی شد و قرار است ۲۰ ساعت پس از تشکیل پرونده مورد محاکمه قرار گیرد.

چنین برخورد عاجلی با کارگران معترضی که هیچ جرمی جز دفاع از حقوق انسانی شان مرتکب نشده اند نشان از دستپاچگی دشمنان طبقه کارگر در برخورد به خواستها و مطالبات کارگران و حق مسلم آنان برای برپایی مراسم روز جهانی کارگر دارد، وگرنه در این مملکت احضار و بازداشت و بازجویی و محاکمه بزرگترین اختلاس گران مالی و یا پرونده های ریزتر اینگونه فسادها و سایر ناهنجاریهای اجتماعی تا ماهها به دراز میکشد اما آنجا که پای کارگر و حق خواهی اش در میان است مامورین امنیتی ثانیه ای را نیز از دست نمیدهند و ماموریت خود را با سرعتی بالا و باور نکردنی به سرانجام میرسانند!!

اما و بدون تردید اینگونه برخوردها با کارگران معترض و اعضای تشکلهای مستقل کارگری نه تنها قادر نخواهد شد مانعی در برابر حق خواهی میلیونها کارگر ایجاد کند بلکه جایگاه جنبش کارگری ایران را به مثابه اصیل ترین و مهم ترین جنبش حق خواهی مردم ایران بیش از پیش تثبیت خواهد کرد و بر عمق و دامنه ی نفرت و انزجار کارگران از وضعیت موجود خواهد افزود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۲