ضرب و شتم محمدصابر ملک رئیسی توسط مسئولین زندان اردبیل

شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۹۸، محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل توسط دو تن از مسئولین این زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 “مهدوی، رئیس اندرزگاه ۱ زندان اردبیل و فرهاد نوروزی، رئیس اندرزگاه ۲ این زندان برای آزار دادن این زندانی با همکاری هم سعی در گرفتن انگشتر وی داشتند که به دلیل غیر قانونی بودن این موضوع و سابقه این دو فرد در مفقود کردن لوازم زندانیان پس از تحویل گرفتن آنها با مخالفت محمدصابر روبرو شدند. در پی این موضوع محمدصابر را به دفتر مدیر داخلی منتقل کرده و با ضرب و شتم و بدرفتاری به تلاش خود ادامه داده و با خودکار سعی در باز کردن مشت او و در آوردن انگشتر کردند که باعث آسیب دیدن دست وی شده است”.

گفته می شود رئیس فرهنگی زندان، رضا عبدی مانع از این اقدام شده و به همراه حفاظت کل زندان احمدرضا مختاری به آقای ملک رئیسی قول دادند که در صورت شکایت وی، با رفتار غیر قانونی این افراد برخورد خواهد شد.

 

لازم به ذکر است محمد صابر ملک رئیسی، فرزند دادعلی و اهل چابهار استان سیستان و بلوچستان که در حال تحمل دوران محکومیت ۱۵ سال حبس در تبعید خود است در تاریخ دوم مهر ماه ۱۳۸۸در سن ۱۵ سالگی بازداشت و پس از یک سال از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان به زندان زاهدان و پس از محاکمه به زندان اردبیل تبعید شده است.

آقای ملک رئیسی در زمان محاکمه اقاریر خود را تحت شکنجه و فشار دانسته بود با این حال با حکم سنگین ۱۵ سال حبس در تبعید روبه رو شده بود.

این زندانی همچنین در اسفندماه سال ۹۷ توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو اردبیل به ریاست قاضی عباس فیض الهی، با شکایت رئیس زندان اردبیل یعقوب سرباز جدا، از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر” برابر با ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی به شش ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

محمدصابر ملک رئیسی به عنوان یک نمونه کم سابقه در دهه اخیر، در سن ۱۵ سالگی بازداشت شد و آنطور که خود در نامه‌هایش گفته به خاطر فعالیت‌های یکی از برادرانش و در حالی که دستگاه امنیتی دسترسی به برادرش نداشت به عنوان “گروگان “دستگیر شده است.هرانا 18 اردی بهشت