گزارشی از وضعیت اسفبار زندانیان زندان عادل آباد شیراز

پس از رد درخواست اعمال حقوق قانونی زندانیان برای آزادی ، چند تن از زندانیان عقیدتی و سیاسی بند 14 زندان عادل آباد شیراز این زندانیان موهای سر،صورت و ابروهای خود را به نشانه اعتراض تراشیدند .
به گفته برخی منابع ، این اعتراض نهایتا منجر به تنبیه از سوی حفاظت زندان و انتقال این افراد به بندی فاقد شرایط بهداشتی و اصطلاحا کثیف ترین و وحشتناک ترین بند زندان شد . بنا بر گزارشات مسئولان این زندان علاوه بر این ، زندانیان معترض را بمدت 6 ماهه از تمام تسهیلات زندان و استفاده از تلفن محروم کرده اند .
حسین سپنتا به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی از سال ۹۵ در زندان عادل‌آباد شیراز محبوس است. وی که به دلیل ضربه فیزیکی بازجو در بازداشتگاه اطلاعات سپاه دچار آسیب جدی به نخاع و اختلال حرکتی شد و با عصا راه می‌رود، بیست‌ و پنجمین روز اعتصاب‌ غذای خود را می‌گذراند.
گفتنیست زندانیان سیاسی زندان عادل‌آباد شیراز که در بند ۱۴ این زندان و جدا از سایر زندانیان نگهداری می‌شوند از بسیاری حقوق قانونی در روند قضایی محروم هستند .
— پژمان‌شهریاری، کوروش‌روحانی و محبوب‌ حبیبی»، سه‌ زندانی بهایی محبوس در این بند که هرکدام اخیراً به یک سال حبس محکوم شده‌اند.
— زندانیان اهل‌سنت به نام‌های عبدالسلام جمالی، خالد جمالی، چنگیز هنرور، عمران سلیم، محمدزمان‌ انارخیل، عبدالباری‌ انارخیل ، حسین‌ محسنی، انور انارخیل، محمد حسنی
— ۴زندانی درویش به نام‌های حمزه‌ دهقان، محمد‌علی‌ دهقان، علی‌اصغر‌ دهقان، مهدی‌دهقان
زندانیان دیگری به نام‌های حسین فرهادی و محمود هلالی، وحید پرکشاطی، بیژن رضایی، امید کرمی، عظیم خاکسار، محمد‌علی زارع، مهدی بروز، ابوذر بارگاهی، محمد غواصی، میثم مخلق‌آذر، مهران شهرسبزی، غریب موللی (اعدام) و عبدالله راستگو جمعی از زندانیان سیاسی- عقیدتی عادل‌آباد شیراز هستند که بجز غریب‌موللی که حکم اعدام او تایید شده و حسین‌ محسنی که ۱۵سال حبس قطعی دارد، تقریباً همه این زندانیان یک‌سوم و برخی دو سوم از دوران حبس خود را سپری کرده و برخی نزدیک به پایان محکومیت هستند اما از حق استفاده از حقوق قانونی برای آزادی محروم شده‌اند
گفته میشود فضای بسیار کوچک و نمناک همراه با شرایط بهداشتی بسیار اسفبار این بند از زندان باعث گسترش شپش روی لباس‌ها و موجب بیماری‌های تنفسی و پوستی برای اکثر زندانیان شده است.
منابع خبری گزارش داده اند وضعیت درمانی زندانیان نیز در شرایط بسیار وخیمی قرار دارد به طوری که دارو برای درمان زندانیان کمیاب است
در این میان آب و غذای زندان از نظر بهداشتی بسیار وضعیت خطرناکی دارد و شرایط تغذیه زندانیان در شرایط نامساعدی قرار دارد . حصار نیوز ۳۰ اردی بهشت