محروم کردن طولانی مدت ارژنگ داوودی از ملاقات و تماس تلفنی با خانواده

ارژنگ داوودی زندانی سیاسی ۶۶ ساله پس از ۱۶ سال زندان، مدت طولانی است که از ملاقات و تماس تلفنی محروم است. بر اساس آخرین خبرهای دریافتی، وی در قرنطینه زندان زهدان محبوس بوده است.
این زندانی سیاسی در ۱۶ سال گذشته، در زندان‌های مختلفی همچون زندان اوین، بازداشتگاه اهواز، زندان بندرعباس، زندان رجایی شهر محبوس بود و در سال ۹۶ ابتدا به زندان زابل و سپس زندان زاهدان تبعید شد.
آقای داوودی در ابتدای سال ۹۷ توسط رئیس و معاون زندان با پرتاب از طبقه بالای زندان دچار شکستگی قسمت بالای پای راست و ساق پای چپ و ضایعه مهره کمر شد. علاوه بر این او در ۱۶ سال گذشته در زندانهای ایران مبتلا به بیماری دیابت شده و بر اثر شکنجه، بخشی از شنوایی و بینایی خود را از دست داده است.
شماری از اعضای خانواده این زندانی سیاسی در سال ۹۷ پس از پیگیری وضعیت وی بازداشت و روانه زندان شدند.

ارژنگ داوودی فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک و مدیریت صنعتی از دانشگاه تگزاس، در آبانماه ١٣٨٢ دستگیر شد و تحت شدیدترین شکنجه ها در سلولهای انفرادی زندان ۳۲۸ سپاه پاسداران، بند دو الف قرار گرفت. او سپس توسط قاضی دهنوی در دادگاه انقلاب به ۱۵ سال زندان تعزیری، ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، انفصال دائم از مدیریت مجتمع آموزشی-فرهنگی پرتو حکمت، ۷۴ ضربه شلاق و تبعید به زندانهای جنوب کشور محکوم شد.
در تیر ماه ۹۳ وی را که ۶۱ سال داشت، پس از گذشت ۱۰ سال زندان به اتهام عضویت و هواداری و فعالیت مؤثر در پیشبرد اهداف مجاهدین خلق در زندان به اعدام محکوم کردند. این حکم پس از مدتی به ۵ سال تبدیل شد.۶خرداد