تبعید یک زندانی به ارومیه در پی اعتصاب غذا

روز جمعه ۱۰ خردادماه ۱۳۹۸، ، یک شهروند اهل پیرانشهر محبوس در زندان نقده با اتهام مالی، پس از چهار روز اعتصاب غذا، به صورت تنبیهی به بند ۱-۲ زندان ارومیه منتقل شد.

“هیوا در بخش قرنطینه  زندان نقده از سه شنبه این هفته اعتصاب غذا کرده و حتی دهانش را نیز دوخته بود. به همین دلیل به بند ۱-۲ زندان ارومیه تبعیدش کردند”.

این منبع در خصوص علت اقدام به اعتصاب غذای آقای موسی زاده توضیح داد: “هیوا از بابت تخلفات ارزی به حبس محکوم شده است و از چهار سال پیش در زندان نقده تحمل حبس می کرد، او در سالهای اخیر به قسمت رای باز (زندان باز) منتقل شده بود و شرایط بهتری داشت. معلوم نیست که چرا او را از یک ماه پیش به بخش قرنطینه منتقل کرده بودند اما می دانیم که دادستانی نقده دستورش را صادر کرده بود، این انتقال به اعتراض و اعتصاب هیوا با دوختن لبانش منتهی شد و نهایتا هم از نقده به زندان ارومیه تبعیدش کردند”.

لازم به اشاره است بسیاری از زندانیان در ایران، به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.هرانا ۱۱ خرداد