در پی وخامت حال، رحمت الله پاکزاد از زندان رجایی شهر به بیمارستان منتقل شد

سه شنبه ۲۸ خردادماه ۹۸، رحمت الله پاکزاد، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد.

اعزام روز گذشته آقای پاکزاد در پی وخامت حال وی و درد شدید ناشی از بیماری گوارشی صورت گرفته است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفته است: “وی یک ماه گذشته را به صورت مداوم و روزی دو بار به دلیل احساس درد شدید در ناحیه شکم و ناراحتی گوارشی مستمر به بهداری زندان مراجعه کرده و بدون رسیدگی مناسب پزشکی و صرفا پس از تجویز قرص و شربت معده به بند بازگردانده شده است”.

گفته می شود طی این مدت آقای پاکزاد بارها به صورت کتبی از مسئولان زندان از جمله رئیس بهداری زندان، مدیریت زندان، ریاست اندرزگاه و قاضی ناظر بر زندان درخواست کرده که با اعزام وی به مراکز درمانی موافقت کنند که تا روز گذشته و شدت گرفتن بیماری وی هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته بود.

این منبع مطلع همچنین افزود: “این زندانی در طول این مدت بر اثر شدت درد از ناحیه شکم و معده مجبور به نشسته خوابیدن بوده و بارها در حالت خواب از دهان و بینی دچار خونریزی شده است. وی علاوه بر مشکلات گوارشی، دچار سنگ کیسه صفرا نیز بوده است. از سوی دیگر داروهایی که جهت درمان مشکل گوارش در بهداری به او داده می‌شد، دچار شدت سنگ صفرای وی نیز شده است.

رحمت الله پاکزاد به اتهاماتی از جمله “اقدام علیه امنیتی ملی از طریق عضویت در گروه های مخالف نظام”، “تبلیغ علیه نظام” و “خروج غیرقانونی از مرز” به ۵ سال حبس محکوم شده و از حدود ۲ سال قبل در زندان به سر می‌برد.هرانا ۲۹خرداد