جلسه دادگاه کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی برگزار شد

کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی، دو فعال ترک (آذربایجانی) بازداشتی، جهت رسیدگی به اتهامات به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بودند.

در این احضار که پس از ابلاغ کیفرخواست علیه متهمین صورت گرفته بود از آنان خواسته شده جهت رسیدگی به اتهامات مطروحه در این کیفرخواست تحت عناوین “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی”و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” در این دادگاه حاضر شوند.

این دو شهروند در تاریخ ۲ اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده‌اند. گفته می شود بازداشت این شهروندان در جریانفعالیت‌های خیابانی روز جهانی زبان مادری صورت گرفته است.

کیانوش اصلانی در فروردین ماه سال جاری به بند ۴ زندان اوین منتقل شده و توحید امیر امینی نیز کماکان در بازداشتگاه امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.

آقای اصلانی دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد تهران در مقطع کارشناسی ارشد و آقای امیر امینی نیز به علت اشتغال ساکن شهر تهران بوده است.

توحید امیرامینی دارای سوابق متعدد فعالیت و بازداشت است، از جمله می توان به بازداشت او در مراسم قلعه بابک و همین طور محاکمه او به دلیل روشن کردن شمع برای حادثه دیدگان قطار تبریز-مشهد اشاره کرد.

وی همچنین پیشتر بابت دو مورد اتهامی جداگانه در خصوص اعتراض به برنامه تلویزیونی فیتیله که بسیاری معتقد بودند در آن به ترک‌های ایران اهانت شده است و همین‌طور نمایش یک پلاکارد در حمایت از عباس لسانی، دیگر فعال مدنی دربند به مجموعا ۶ ماه حبس و شلاق محکوم شده است. هرانا ۲ تیر