گزارش/ ٤ فعال سیاسی کُرد حدود ٢٠ سال بدون مرخصی در زندان بسر می‌برند

آژانس کُردپا: چهار زندانی سیاسی کُرد در زندان‌های ارومیه، رجایی‌شهر کرج و یزد از زمان بازداشت و حبس تاکنون از هرگونه مرخصی محروم هستند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عثمان مصطفی‌پور زندانی سیاسی کُرد که تابستان ٧٠ در ارومیه بازداشت گردیده پس از ٢٢ سال و ٤ ماه حبس در زندان این شهر از حق مرخصی محروم بوده است.

عثمان مصطفی‌پور زندانی سیاسی کُرد پس از ٢٢ سال و ٤ ماه حبس از حق مرخصی محروم بوده است
این زندانی سیاسی که به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” زندانی شده پیشتر رنج‌نامه‌ای را منتشر و نوشته بود: “سال ٧٤ من‌ را به زندان ارومیه منتقل کردند و بی‌خبر از همه چیز و همه جا من را به دادگاه برده و بدون هیچ دلیلی برای من پرونده‌ای دال بر قاتل بودن من تنظیم کرده بودند، من هم که تا آن لحظه از این اتهام تازه بی‌خبر بودم در حضور قاضی اظهار بی‌اطلاعی کردم و تا سال ٧٩ در گیرودار این پرونده بودم و سال ٧٩ به من ابلاغ شد که به دلیل شرکت در قتل به ده سال زندان محکوم شده‌ام”.

عثمان مصطفی پور در بخشی دیگر از رنج نامه خود نوشته بود:” بازهم بی خبر از همه جا مرا مجدداً به دادگاه انقلاب بردند و بخاطر عضویت در حزب دمکرات به ۱۵ سال زندان محکوم کردند، تاکنون پایان حبس و تاریخ خاتمه حبسم را رسماً و کتباً به من ابلاغ نکرده‌اند”.

همچنین محمد نظری بعد از ٢٠ سال نگهداری در زندان و چندین بار اعتصاب غذا و در خواست مرخصی، تاکنون از حق مرخصی محروم بوده و در زندان رجایی شهر کرج محبوس می‌باشد.

این زندانی سیاسی کُرد هشتم خردادماه سال ٧٣ در سن ٢٣ سالگی در شهر بوکان توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد و سال ٧٨ حکمش را به زندان ابد تغییر دادند.

وی در گفتگو با یکی از همبندی‌هایش که بعدا در اختیار آژانس خبررسانی کُردپا قرار گرفت، گفته بود:” من از تمام مردم ایران می‌خواهم که برای آزادی من از زندان به من کمک کنند، من نه ترور داشتم و نه مبارزه مسلحانه، پس ١٩ سال زندانی کافی نیست. من از تمام بشر دوستان می­خواهم که من را فراموش نکنند و در کنار من باشند دستم را بگیرند که از این بیشتر در حق من ظلم نشود این اعتصاب تا روزی که آزاد شوم، ادامه دارد”.

دیگر زندانی سیاسی کُرد، ابراهیم حسین پور اوایل مردادماه سال ٧٥ در مهاباد بازداشت و سپس از سوی دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی”عباس زاده” به اتهام “عضویت و همکاری با احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” به ١٧ سال حبس محکوم شد که این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور تأیید شده است. چندین بار به صورت رسمی تقاضای مرخصی نموده و این درحالی است که تنها مدت ٧ ماه از حکمش باقی مانده که از حق مرخصی و حتی آزادی مشروط محروم است.

سال گذشته یکی از نزدیکان خانواده‌ی ابراهیم حسین پور به خبرنگار کُردپا گفت: “با گذشت ١٦ سال از زندانی کردن وی، پنج ماه قبل حکم آزادی “ابراهیم حسین پور” از سوی دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد به زندان رجایی‌شهر کرج ابلاغ گردیده، اما مسؤلان این زندان به بهانه‌ی مفقود شدن پرونده، از آزادی وی خوداری می‌کنند”.

17034.jpg
والی درودی، زندانی سیاسی کُرد با گذشت بیش از ١٧ سال نگهداری در زندان مرکزی یزد تاکنون از حق مرخصی محروم می‌باشد
همچنین والی درودی، زندانی سیاسی کُرد از اهالی شهرستان کامیاران با گذشت بیش از ١٧ سال نگهداری در زندان مرکزی یزد تاکنون از حق مرخصی محروم می‌باشد.

این زندانی سیاسی کُرد که یکی از زندانیان دهه‌ی ٦٠ می‌باشد سال ٧٢ از زندان آزاد شد و بعد از آن سال ١٣٧٥ به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران بار دیگر بازداشت گردید.

والی درودی به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” به زندان ابد و تبعید به زندان یزد محکوم گردیده است.