تیراندازی و مصادره اموال و اجناس کاسبکاران و کولبران توسط نیروهای حکومت

نیروی انتظامی حکومت اسلامی در شهر سردشت به کاسبکاران و کولبران شلیک کرده و اجناس و کالای آنان را مصادره نموده اند.
خبرگزاری کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،وب سایت آسونیوز گزارش داد که در ادامه فشار نیروهای امنیتی بر کاسبکاران و کولبران کورد، روز جمعه 8 اذرماه نیروهای انتظامی حکومت اسلامی در روستای (نه شکاوی) از توابع سردشت کاسبکاران را مورد هدف قرار داده و ماشین و اجناس آنان را توقیف کرده اند.
نیروهای حکومت اسلامی بدون در نظر گرفتن خسارات جانی و بی مهابا کولبران و کاسبکارانی که برای امرار معاش خود به شغل پرخطر کولبری پناه آورده اند مورد هدف گلوله قرار داده و اجناس و کالاهای آنان را نیز مصادره مینمایند همچنین سالانه صدها کولبر و کاسبکار کرد در اثر این حملات کشته میشوند.
پدیده‌ی کولبری در واقع نتیجه‌ی وضعیت نامساعد اقتصادی کوردستان و مخصوصا خانواده‌های شهرها و روستاهای مرزی ست و گرسنگی روز افزون و ناچاری سرپرست‌های خانواده‌ها ،آن‌ها را ناچار می‌کند که‌ برای تامین معیشت و زندگی به‌تر عائله‌شان خطرات کار کولبری مانند خطرات مین‌ها و مورد هدف نیروهای رژیم ایران قرار گرفتن و خطرات طبیعی کوهستان‌های صعب العبور را به‌ جان بخرند. متاسفانه‌ مردم کردستان در طول این سال‌ها و اکنون نیز برای تامین زندگی و معیشت خانواده‌های خود تنها راهی که در مقابل خود دارند پدیده کولبری است.