یک روزنامه‌نگار کُرد برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان منتقل شد

آژانس کُردپا: یک روزنامه‌نگار کُرد ساکن شهرستان مهاباد پس از تأیید حکم‌اش در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌غربی، برای گذراندن دوران محکومیت به زندان منتقل گردید.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، قاسم احمدی روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی کُرد ساکن شهر مهاباد که به ٢ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، طی روزهای گذشته برای گذراندن دوران محکومیت‌اش، خود را به شعبه اجرای احکام دادسرای شهر مهاباد معرفی کرد.

قاسم احمدی روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی کُرد ساکن شهر مهاباد، برای گذراندن دوران محکومیت‌اش به زندان منتقل گردید
این فعال فرهنگی، در مردادماه گذشته به ٢ سال حبس محکوم و هم‌اکنون در زندان مهاباد در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود می‌باشد.

پیشتر این فعال فرهنگی از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب مهاباد به ٤ سال زندان تعزیری محکوم شده بود که سرانجام این حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌غربی به ٢ سال حبس تعزیری کاهش یافت.

این روزنامه‌نگار کُرد روز چهارشنبه شانزدهم اسفندماه سال ١٣٩١، از سوی نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران در مهاباد همراه با “منوچهر پُردل” بازداشت و پس از ١٦ روز با تودیع وثیقه‌ی ٥٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

قاسم احمدی یکی از فعالین دانشجویی و همچنین سردبیر فصلنامه‌ی دانشجویی “روژف” بود که در دانشگاه تهران منتشر می‌شد، این فصلنامه در بیستم فروردین ماه سال ١٣٩٠، توسط مسئولان امور فرهنگی دانشگاه تهران توقیف شد.