از هوش رفتن جهانگیر دهقانی در شصت و هفتمین روز اعتصاب غذای زندانیان اهل‌سنت قزل‌حصار

امروز شصت و هفتمین روز از اعتصاب غذای زندانیان عقیدتی اهل سنت قزلحصار است. “جهانگیر دهقانی” یکی از این زندانیان در بیهوشی کامل به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شد.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز پنج‌شنبه ١9 دی‌ماه 1392،جهانگیر دهقانی یکی از چهار اعتصاب‌کننده غذا در زندان قزلحصار، در بیهوشی کامل به خارج از زندان منتقل شد. “جمشید دهقانی” تنها برادر این زندانی که در میان اعتصاب‌کنندگان غذا وی را همراهی می‌کند و از دیروز در حالت بیهوشی به خارج از زندان منتقل شده بود امروز همراه جهانگیر دهقانی به زندان بازگردانده شدند. این دو پس از جدا کردن سرم از بدنشان اعلام کردند که به اعتصاب غذا تا رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه می‌دهند.
گفتنی است که جمشید دهقانی دیروز در حال برگشتن از توالت زندان در اثر وخامت جسمی از پله‌ها افتاد و دچار صدمات جسمی جدی شد و به طور بیهوشی به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شد. دیروز نیز دو زندانی اعتصاب‌کننده دیگر به‌نام‌های کمال ملایی و حامد احمدی برای چندمین بار از هوش رفته و به بهداری زندان منتقل شدند.
گفتنی است در مدت این ۶7 روز اعتصاب غذا، حامد احمدى بیش از ۲۰ کیلو، جهانگیر دهقانى بیش از ۱۷ کیلو، کمال ملایى ۱۵ کیلو و جمشید دهقانى ۳۰ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده‌اند.
منابع مطلع به کمپین اطلاع دادند که خانواده دو زندانی عقیدتی اهل سنت محکوم به اعدام جمشید و جهانگیر دهقانی، از لحاظ مالی در وضعیت بسیار ناگواری هستند و پدر و مادر ایشان سالمند بوده و تنها منبع درآمد خانواده نیز این دو برادر زندانی هستند که هم‌اکنون در زندان قزلحصار اعتصاب غذا به سر می‌برند.
این چهار زندانی عقیدتی اهل سنت از تاریخ ۱۳ آبان‌ماه سال جاری در اعتراض به حکم اعدام خود دست به اعتصاب غذا زدند و خواهان بررسی مجدد حکم اعدامشان در یک دادگاه علنی و عادل شده‌اند. یکی دیگر از خواسته‌های ایشان رعایت اصل تفکیک جرایم در مورد آنها بوده است.