تقلیل محکومیت حبس علی خیرجو به 6 ماه حبس تعزیری در دادگاه تجدید نظر اردبیل

ali_xircuهراز- علی خیرجو از فعالین مدنی آذربایجان که درشعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به 5 سال حبس در تبعید در زندان کرمانشاه و 2 سال نفی بلد از مناطق آذربایجان و زادگاه خود محکوم شده بود. با اعتراض وکیل مدافع این فعال مدنی صمد منافی رای صادره در شعبه اول دادگاه تجدید نظر به 6 ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

ali_xircuدادگاه تجدید نظر هم حبس در تبعید و نفی بلد را که به عنوان مجازات تکمیلی در دادگاه بدوی رای به آن داده شده بود، رد کرد و رای به حذف مجازات تکمیلی داد.

علی خیرجو فعال ملی – مدنی آذربایجانی روز21 شهریور1390 ، 12 سپتامبر 2011 در خیابان شریعتی اردبیل توسط نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات مردم آذربایجان در رابطه با خشک شدن دریاچه اورمیه بازداشت شده بود.

وی در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و بد رفتاری مامورین امنیتی در دوران بازداشت در اداره اطلاعات اردبیل دست به اعتصاب غذا زده بود.

پیشتر این فعال آذربایجانی به علت حضور در مراسم یادبود شهدای قیام خرداد 1385 آذربایجان در اورمیه به همراه 17 تن دیگر از فعالین آذربایجانی بازداشت شده بود.

همچنین این فعال آذربایجانی به دلیل فعالیت های هویت طلبانه خویش از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر محروم گردیده است.

لازم به ذکر است چنلی بئل اسم مغازه فعال مدنی آذربایجان عباس لسانی در شهر اردبیل می باشد و گروهی به این نام اصلا وجود خارجی نداشته و ندارد.