قتل چندین کودک زیر ۱۸ سال توسط نیروهای امنیتی در اعتراضات سراسری مردم ایران در آبان ۹۸

گزارش‌های موثقی حاکی از آن است که چندین کودک زیر ۱۸ سال در میان معترضینی که از جمعه شب (۲۴ آبان ۹۸) در بیش از ۱۷۳شهر دست به اعتراض زدند، بوسیله سلاح گرم نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.
تعداد زیادی از فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد رژیم ایران با استفاده از زور علیه معترضین شرکت کننده در اعتراضات آبان استفاده کرده است.
بیش از ۴۵۰ نفر، از جمله چندین کودک زیر ۱۸ سال ، توسط نیروهای سپاه، بسیج، مأمورین لباس شخصی و پلیس به طور غیرقانونی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.
دست کم ۴۰۰۰ نفر زخمی شدند در حالی که بیش از ۱۰،۰۰۰ نفر در این اعتراضات دستگیر شدند که بسیاری از آنها بعد از جراحت بدست نیروهای امنیتی دستگیر و یا از زندانها و مراکز پزشکی ربوده شدند. آمار نهایی به دلیل قطع شدن ۱۰ روزه اینترنت بدستور مقامات حتما بیشتر از آمار بدست آمده می‌باشد.
نیکتا اسفندانی، روز شنبه ۲۵ آبان، در خیابان ستارخان تهران، توسط نیروهای امنیتی با شلیک به ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. خانواده نیکتا اسفندانی قبل از اینکه بتوانند پیکرش را تحویل بگیرند، سه روز به دنبال پیدا کردن وی بودند. مقامات رژیم به خانواده‌اش گفتند از آنجا که او تنها ۱۴سال دارد و کودک است، هزینه گلوله را از آنها نمی‌گیرند. او در اردیبهشت سال ۱۳۸۴ متولد و در ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در بهشت ​​زهرا به خاک سپرده شد.
محمد بریحی، ۱۷ ​​ساله، جمعه ۲۴ آبان در اهواز، پایتخت استان نفت خیز خوزستان، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
ساسان عیدی‌وند، ۱۷ ساله، توسط نیروهای امنیتی در اصفهان به قتل رسید.
امیرحسین دادوند، ۱۷ ساله، توسط نیروهای امنیتی در اصفهان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
امیررضا عبدالهی، ۱۳ ساله، روز سه‌شنبه ۲۸ آبان توسط نیروهای امنیتی دولتی در اسلامشهر تهران به قتل رسید.
رضا نیسی، ۱۶ ساله، روز شنبه ۲۵ آبان توسط نیروهای امنیتی در اهواز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
پژمان (علی) قلی‌پور ملاتی، زیر ۱۸ سال، در حالی که قصد خرید کت و شلوار برای عروسی برادرش داشت، توسط نیروهای امنیتی در کرج مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد. جسد وی روز یکشنبه ۳ آذر در لنگرود، تشییع و به خاک سپرده شد.
رضا معظمی گودرزی، ۱۸ ساله، هنگام اصابت گلوله و کشته شدن توسط نیروهای امنیتی رژیم از سالن بدنسازی در حال بازگشت به خانه بود. پیکر وی را تنها به شرط برگزاری مراسم تشییع جنازه در یک روستای دوردست، به خانواده‌اش تحویل دادند. وی در یک روستای دورافتاده در بروجرد، به خاک سپرده شد.
مانیتورینگ حقوق بشر درایران ۷آذر

 

 

محمد طاهری، ۱۷ساله، در جریان اعتراضات توسط نیروهای امنیتی ساوه به ضرب گلوله کشته شد.محمد طاهری

 

 

 

پدرام جعفری، ۱۸ ساله توسط نیروهای امنیتی رژیم در شهر کرج مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جانش را از دست دادپدرام جعفری

 

 

 

به گفته منابع کردی، یک دانش‌آموز ناشناس در سنندج، به قتل رسید. دانش‌آموز دیگری که شاهد صحنه بوده است، اظهار داشت: یک دانش آموز دختر از سقز یکشنبه ۲۶ آبان در اثر اصابت گاز اشک آور به شکمش جان خود را از دست داد.