وزارت اطلاعات ایران: «عوامل مرتبط با شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال در داخل دستگیر شدند

وزارت اطلاعات طی بیانیه ای اعلام کرد که تعدادی از افرادی که با شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال مرتبط بودند، بازداشت شدند.

وزارت اطلاعات در این بیانیه مدعی شده است: “این افراد مجری دستورات شبکه ایران اینترنشنال در به آتش کشیدن اموال عموی در استان‌های مختلف کشور بودند.”

وزارت اطلاعات همچنین مدعی شد: “اقدامات شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال و کارکنان آن را مصداق همکاری با دشمنان جمهوری اسلامی در اقدامات تروریستی دانسته و بر همین اساس؛ حکم ممنوع المعاملگی و توقیف کلیه اموال کارکنان و مرتبطین آن در داخل کشور توسط قوه‌ی قضائیه صادر شده و مورد تعقیب بین‌الملل نیز قرار خواهند گرفت.”

گفتنی است که در این بیانیه به تعداد و هویت بازداشت شدگان، اشاره‌ای نشده است.

همچنین شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعتراض به این فشارهای امنیتی و قضایی، اعلام کرده است که شکایت خود از دولت جمهوری اسلامی را از طریق نهادهای بین‌المللی دنبال خواهد کرد.

این شبکه تلوزیونی در بخشی از این بیانیه گفته است: “در روزهای اخیر اعضای خانواده عده‌ای از کارکنان تلویزیون ایران اینترنشنال در تهران و شهرهای دیگر توسط ماموران امنیتی مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند. آنها در چند مورد اعضای خانواده‌ها را از خیابان یا محل کارشان به مراکز اطلاعاتی بردند و تهدیدشان کردند .

تسنیم ۹آذر