نامه جمعی از فعالین و نویسندگان آزربایجانی به جناب احمد شهید

همان گونه که می‌دانید و در گزارش‌های مختلف شما نیز اشاره گردیده است دولت جهوری اسلامی ایران با نقض آشکار حقوق قانونی ملل غیر فارس و اقلیت‌های مذهبی ساکن در ایران فعالین مدنی این قشر از جامعه را تحت فشارهای امنیتی شدیدی قرارداده است.
ملت ترک آزربایجان، فعالین حرکت ملی آزربایجان، فرهیختگان، هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران آزربایجانی از جمله کسانی می‌باشند که سال‌هاست به جرم‌های دروغین تجزیه طلبی و پانترکیسم توسط ارگان‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران تحت شکنجه قرار گرفته و بواسطه دادگاه‌های فرمایشی به زندان‌های طویل المدت محکوم می‌گردند.
هم اکنون که این نامه را برای شما ارسال می‌کنیم ده‌ها فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار آزربایجان در زندان‌های تبریز، زنجان، اردبیل، کرج، تهران و … در بازداشت و سلول‌ها به سر می‌برند و از سرنوشت تعدادی از آنها نیز خبری نیست.
جناب احمد شهید
حسین علیزاده نیز یکی از این فعالین و نویسندگان آزربایجانی می‌باشد که در تاریخ چهارم دی ماه ۱۳۹۲ در محل کار در شهر تبریز توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده و در مدت بازداشت، خانواده این فعال کوچکترین خبری از وی دریافت نکرده و بعد از یک ماه ضرب و شتم بدون آن که کسی از جرم وی خبری داشته باشد وی را به زندان تبریز منتقل کرده‌اند.
حسین علیزاده که چند سال قبل از فعالین دانشجویی آزربایجان بود و آثار قلمی وی در نشریات مختلف دانشجویی منتشر شده و بعد از فارغ التحصیل شدن، در شهر تبریز مشغول به کار شده بود. خانواده این فعال آزربایجانی مانند ده‌ها خانواده آزربایجانی دیگر که فرزندانشان بدون هیچ جرمی در زندان‌های دولت جمهوری اسلامی ایران به سر می‌برند از سرنوشت فرزند خود بی خبر بوده و نگران تحت شکنجه قرار گرفتن فرزند خود می‌باشند.
ما از جنابعالی به عنوان مرجع و گزارش‌گر حقوق بشر سازمان ملل متحد که در امور ایران می‌باشید، می‌خواهیم که در خصوص سرنوشت و آزادی حسین علیزاده و ده‌ها فعال آزربایجانی تلاش نمایند تا خانواده این انسان‌ها از شکنجه روحی رهایی یابند.
با تشکر
جمعی از فعالین،نویسندگان و روزنامه‌نگاران آزربایجان
۱۱/۱۱/۱۳۹۲
اسامی و امضا این نامه بنا به دلایل امنیتی محفوظ می‌باشد

ارسال . مسعود عاقبت اندیش