ارومیه/ سرنوشت چهار کولبر کُرد در کوه‌های مرزی با ترکیه نامعلوم می‌باشد

آژانس کُردپا: چهار کولبر کُرد ساکن روستاهای منطقه‌ی “مرگور” ارومیه از چهار روز قبل در بی‌خبری هستند و اطلاعی از سرنوشت آنان در دسترس نیست.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چهار تن از شهروندان کُرد که به منظور کولبری به روستای “گلیشه” در کُردستان ترکیه رفته‌اند، طی چهار روز اخیر از سرنوشت آنان اطلاعی در دسترس نمی‌باشد و این باعث نگرانی شهروندان و خانواده این کولبران شده است.

هویت این چهار کولبر کُرد، فاخر شینودکان فرزند احمد و شاکر شینودکان فرزند احمد از اهالی روستای “گسیان” و آدم گردی‌پور فرزند مصطفی ساکن روستای “شیخ زرد” و خبات فرزند موسی ساکن روستای “دیزج” مرگور اعلام شده است.

ساکنین محلی به خبرنگار کُردپا گفته‌اند، به دلیل بارش برف و سقوط بهمن در کوه‌های مرزی با کُردستان ترکیه احتمالا کولبران گرفتار برف شده‌اند.

این کولبران کُرد روز جمعه یازدهم بهمن‌ماه به منظور کولبری به روستای گلیشه ترکیه رفته بودند و تاکنون ساکنین منطقه موفق به پیدا کردن هیچکدام از این کولبران نشده‌اند و سرنوشت این کولبران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به دلیل نبود شغل مناسب و مشکلات مالی، ساکنین مرزی کوهستان‌های کردستان جهت کسب درآمد و امرار معاش به شغل پر مخاطره‌ی کولبری روی برده که در این ارتباط هر روز شاهد کشته شدن تعدادی از این کولبران توسط نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران هستیم.

در فصل زمستان نیز بارش برف سنگین از دیگر خطراتی است که جان کولبران مرزی کردستان را با خطر روبرو ساخته است.

ششم آذرماه سال جاری نیز دو کولبر کُرد به نام‌های فرهنگ فتاحی هفده ساله و یاسر انصاری‌نژاد بیست و دو ساله ساکن روستای “خانقاه” از توابع منطقه ترگور ارومیه به دلیل سقوط بهمن جان خود را از دست دادند.

همچنین چند روز بعد و در بیست و دوم آذرماه دو کولبر دیگر به نام‌های پرویز دهقان، زیاد درگه‌یی در روستای “اشکوتان” که در داخل خاک ترکیه است در محاصره‌ی برف و کولاک قرار می‌گیرند و سقوط بهمن جان آنان را می‌گیرد.

این شهروندان کُرد از اهالی روستای “پیرانجوق” از توابع بخش صومای برادوست بودند که به دلیل برودت هوا و کولاک شدید مسیر را گم کرده و جان سپردند.