دادگاه‌های انقلاب و جزایی سنندج ٢ شهروند کُرد را به ١٢ سال زندان محکوم کردند

آژانس کُردپا: دو شهروند کُرد پس از چند ماه بلاتکلیفی و بی‌خبری از محل بازداشت، پس از محاکمه در دادگاه انقلاب و جزایی شهرستان سنندج در دو پروندهی مجزا به ١١ سال و ٦ ماه زندان تعزیری همراه با تبعید محکوم شدند.

به گزارش آژانی خبررسانی کُردپا، علی رنجبر و احمد بهرامی هر دو ٤٤ ساله و متأهل اهل روستای “میانه” بخش کلاترزان از توابع سنندج حدود ٩ ماه قبل و به طور جداگانه یکی از آنها پس از احضار و دیگر در منزل خود توسط نیروهای اطلاعاتی حکومت اسلامی ایران بازداشت شدند.

به گفته یکی از نزدیکان این دو شهروند کُرد، روز نهم اردیبهشت سال‌جاری علی رنجبر به بهانه تمدید جواز اسلحه شکاری از سوی اداره‌ی اطلاعات سنندج احضار که پس از مراجعه وی به این اداره، بازداشت می‌شود.

پس از باداشت علی رنجبر، احمد بهرامی نیز در منزل شخصی خود در روستای میانه توسط نیروهای اطلاعاتی حکومت اسلامی ایران بازداشت می‌شوند.

یک منبع مطلع به آژانس کُردپا اعلام کرد: “شعبه‌ی پنجم بازپرسی سنندج پس از تکمیل پرونده این دو شهروند کُرد و با اتهام محاربه، پرونده آنان را به شعبه یکم دادگاه انقلاب منتقل کرده است که در این دادگاه هر دو شهروند کُرد به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران، هر کدام به یکسال و ٣ ماه زندان تعزیری و تبعید به زندان مرکزی شهر مسجدسلیمان محکوم گردیدند”.

این منبع در ادامه افزود: علی رنجبر و احمد بهرامی در پرونده‌ای دیگر و در شعبه ١٠٣ دادگاه جزایی به ترتیب به ٤ و ٥ سال زندان تعزیری محکوم شدند.

علی رنجبر دارای ٤ فرزند و احمد بهرامی دارای ٣ فرزند خردسال می‌باشند.

یکی از بستگان علی رنجبر اعلام کرد: وی معلول بوده و در دوران بازداشت در اداره‌ی اطلاعات دچار سکته قلبی شده است.

تا لحظه انتشار این خبر این دو شهروند کُرد همچنان در زندان شهر مرکزی سنندج نگهداری و به استان خوزستان انتقال نیافته‌اند.