صدور حکم اعدام برای ۲ متهم در تهران همزمان با رهایی از اعدام ۲ زندانی/ ۲۰ زندانی در استان کرمانشاه از اعدام رها شدند

یک متهم در تهران به اتهام “آزار و اذیت جنسی” یک زن به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، اردیبهشت سال جاری زن ۴۵ ساله به نام “مژگان” با مراجعه به کلانتری باغ فیض ادعا کرد مورد آزار و اذیت مردی ناشناس در بوستان نهج‌البلاغه قرار گرفته است.

طبق اظهارات شاکی: “نزدیک ظهر بود و در حال عبور از پارک بودم که یک مرد ناشناس صدایم زد و به بهانه پرسیدن آدرس من را به حرف گرفت، در حال آدرس دادن به او بودم که یک دفعه، چاقویی از جیبش در آورد و یقه‌ام را گرفت و من را با تهدید چاقو روی زمین کشید و به جای خلوتی در همان پارک برد، می‌گفت اگر صدایت در بیاید تو را تکه‌تکه می‌کنم، بعد هم با تهدید چاقو من را مورد آزار و اذیت قرار داد”.

پس از گذشت ۲ هفته پلیس موفق به بازداشت متهم شد.

متهم که جوانی ۳۰ ساله به نام “سلمان” است، ابتدا به اتهام خود اعتراف کرد ولی در دادگاه اتهام خود را انکار کرد، و با توجه به این‌که پزشکی قانونی آزار و اذیت زن جوان را مورد تایید قرار داده بود، قضات دادگاه بعد از رسیدگی به پرونده، متهم را به اعدام محکوم کردند.

گفتنی است در ادبیات عرفی رسانه های دارای مجوز از کلمه آزار و اذیت برای اشاره به تجاوز و اشکال مختلف آسیب های جنسی استفاده می شود.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

، یک متهم در تهران از بابت اتهامات “قتل” و “کلاهبرداری” به اعدام و تحمل ۳ سال حبس محکوم شد.

بر اساس این گزارش، روز ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری، یک مرد ۴۷ ساله هنگامی که می‌خواست یک زن میانسال و پسر جوانش را بکشد و به داخل چاه بیندازد از سوی پلیس دستگیر شد.

به گفته زن میانسال: “این مرد دوست برادرم بود او از سال‌ها قبل خودش را مردی نیکوکار معرفی کرده و به بهانه کمک به مستمندان از برادرم پول‌های کلان می‌گرفت اما برادرم به ماجرای کلاهبرداری‌های وی پی برد و وقتی به او گفت باید پول‌هایی که از ما گرفته‌ای را برگردانی برادرم را کشت و جسدش را داخل چاه انداخت، بعد هم می‌خواست من و پسرم را بکشد که مردم از راه رسیدند و مانع شدند”.

قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران با توجه به شواهد و اعترافات متهم، وی را اعدام و سه سال حبس محکوم کردند.

رهایی از اعدام یک زندانی در استان اصفهان

مدیرکل زندان های استان اصفهان از رهایی از اعدام یک زندانی ۴۴ ساله پس از ۸ سال با گذشت اولیای دم خبر داد.

بر اساس این گزارش، این زندانی محکوم به اعدام در پی نزاع خیابانی به علت اختلاف مالی، جوانی ۲۰ ساله را بر اثر ضربات چاقو به قتل رسانده بود که با رایزنی و پیگیری های مدیر و مسئولان مددکاری زندان رضایت اولیای دم گرفته شد و این زندانی از مجازات اعدام نجات یافت.

رهایی از اعدام یک زندانی در نقده

حمزه بروجنی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی‌تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: “یک نفر از زندانیان محکوم به اعدام در زندان نقده با کسب رضایت از اولیای دم، از اعدام رهایی یافت”.

وی افزود: “این زندانی با نام «ح – الف» به جرم قتل عمد از سال ۱۳۹۴ در زندان نقده منتظر اجرای حکم اعدام بود، اما با پیگیری مددکاران زندان و حضور مستمر در منزل اولیای دم، سرانجام با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت”.

رهایی از اعدام ۲۰ زندانی در کرمانشاه طی ۹ ماه سال جاری

، جبار تجری، رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه از سازش در ۲۰ پرونده قتل در استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

همچنین تجری در تشریح آخرین پرونده قتلی که اخیرا در استان به سازش منتهی شده، گفت: “۱۹ سال پیش و در پی یک اختلاف خانوادگی، فردی همسر سابق خود را به قتل می‌رساند و پرونده این قتل سال ۱۳۹۳ و پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه به ستاد تالیف قلوب استان ارجاع می شود و در این چند سال تلاش‌های فراوانی با مراجعه به خانواده مقتول و تقاضای گذشت انجام شد، اما اولیای دم رضایت نمی‌دادند”.

وی، تصریح کرد: “اولیای دم این پرونده بر اعدام محکوم علیه تأکید داشتند، اما در نهایت با وساطت‌ و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف استان کرمانشاه، اولیای دم حاضر به گذشت شدند”.رکنا / روزنامه ایران /ایسنا/نقده