تهدید فعالان کُردستانی با ارسال پیامک کوتاه توسط وزارت اطلاعات

آژانس کُردپا: اداره‌ی اطلاعات حکومت اسلامی ایران با ارسال پیامک کوتاه، شهروندان و فعالان کُرد داخل کشور را تهدید به مجازات می‌کند.

به گزار ش آژانس خبررسانی کُردپا، طی روزهای گذشته اداره‌ی اطلاعات در بیشتر شهرهای کُردستان با ارسال پیامک کوتاه اقدام به تهدید مجازات کسانیکه که “با رسانه‌های خارج از کشور” تماس تلفنی داشته‌اند، کرده است.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: اداره اطلاعات، تماس تلفنی این شهروندان را با رسانه‌های خارج کشور اقدامی “ضد امنیتی” قلمداد نموده و در این پیامک کوتاه به این شهروندان اعلام کرده است که طبق قانون مجازات اسلامی با شما برخورد خواهد شد.

این پیامک کوتاه با پیش شماره ٦٠٠١١٣ برای شهروندان ارسال شده و در این پیامک کوتاه آمده که ” شما با رسانه‌های وابسته به احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران و کانال‌های بی‌بی‌سی و صدای آمریکا تماس تلفنی داشته‌اید”.

شهروندان و فعالان داخل کشور بر این باورند که مراکز امنیتی حکومت اسلامی ایران می‌خواهند از این راه ارتباط فعالان داخل کشور با رسانه‌های خارج از کشور را قطع و پل ارتباطی بین آنان را مشکل و حتی قطع کنند.

خبرنگار کُردپا از شهر ارومیه اعلام کرد: طی هفته گذشته این پیامک کوتاه برای بیش از صد شهروند ارسال شده که متن این پیامک کوتاه بدین شرح است:

” شهروند محترم ؛ طبق خبر واصله جنابعالی تحت تاثیر تبلیغات سوء و ضد امنیتی رسانه های وابسته به بیگانگان قرار گرفته‌اید، در صورت ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور برابر مواد مندرج در قانون مجازات اسلامی مجرم شناخته شده و با شما برخورد قانونی خواهد شد”.