حکم ده سال دیگر برای زندانی کُرد محبوس در ارومیه صادر شد

آژانس کُردپا: یک فعال سیاسی کُرد محبوس در زندان ارومیه بار دیگر توسط دادگاه انقلاب به ١٠ سال حبس محکوم شد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی روزهای گذشته شعبه یکم دادگاه انقلاب شهر ارومیه به ریاست قاضی “چابُک” حکم زندان عثمان مصطفی‌پور را به ٣٥ سال حبس تعزیری تغییر داد.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: “دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران، حکم ده سال حبس را برای عثمان مصطفی‌پور به دلیل درگیری با نیروهای سپاه صادر کرده است”.

عثمان مصطفی‌پور در ٢٢ سال گذشته بدون مرخصی بوده است
عثمان مصطفی‌پور اهل پیرانشهر می‌باشد و ٢٢ سال و ٥ ماه گذشته را در زندان‌های ایران بدون مرخصی سپری کرده است.

این فعال سیاسی کُرد شهریورماه سال ١٣٧٠ در منطقه‌ی “ترگور” ارومیه بازداشت و بعدها به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون” حکومت اسلامی ایران به ٢٥ سال زندان تعزیری محکوم شده بود.

در آن روزها نیز دو شهروند دیگر کُرد به نام‌های ملاجاسم دل‌نشین و ایوب جهانگیری بهمراه عثمان مصطفی‌پور بازداشت شده بودند که در سال‌های ٧١ و ٧٢ در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.

عثمان مصطفی‌پور سال ٩٠ در رنج‌نامه‌ای از بازرس ویژه حقوق بشر سازمان ملل، دیدبان حقوق بشر و مجامع جهانی و ملی حقوق انسان و همه انسان‌های آزاد و آزادی خواه و وجدان‌های بیدار در سراسر ایران و جهان درخواست درخواست کرده بود که با تحقیق پیرامون روند دادگاهی و تباه شدن بیست سال از عمر و جوانی وی در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران اجازه ندهند که جوانان دیگر از این سرزمین چنین عمر و جوانی‌شان را بر اساس ادعا و ادله بی اساس تباه شود.