تیراندازی نظامیان در مرز چالدران، مرگ کولبر کُرد را درپی داشت

آژانس کُردپا: یک کولبر کُرد ساکن یکی از روستاهای چالداران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران جان خود را از دست داد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، نیروهای نظامی ایران با تیراندازی به یک کولبر کُرد به نام صلاح‌الدین بروکی فرزند عیسی، وی را به قتل رساندند.

این کولبر ٢٨ ساله از اهالی روستای “ناور” از توابع شهرستان چالدران می‌باشد.

این کولبر کُرد متأهل و دارای سه فرزند می‌باشد که هنگام بازگشت از مرز مورد تیراندازی نیروهای نظامی ایران قرار گرفته و در نتیجه جان خود را از دست داد.

وضعیت بغرنج اقتصادی و عدم جذب و استخدام شهروندان کُرد در نهادها و ادارات دولتی موجب گردیده که روزانه شاهد کشته و زخمی‌شدن این شهروندان در مرزها باشیم که جهت امرار معاش به شغل پُرخطر کولبری و کارگری در این مناطق روی آوردەاند و در فصل زمستان نیز بارش برف سنگین از دیگر خطراتی است که جان کولبران در مناطق مرزی کردستان را با خطر جدی روبرو کرده است.

حکومت اسلامی ایران بجای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی که تبدیل به منبع درآمد مردم مناطق مرزی شود، تنها راه حل را انسداد مرزها و کشتن کولبران می‌داند، طبق خبرهای منتشر شده در آژانس خبررسانی کُردپا، بیشتر کولبرانی که بر اثر شلیک نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران جان خود را از دست داده‌اند، متأهل بوده‌اند.