صدور حکم سه بار اعدام برای یک متهم همزمان با بخشش ۲ محکوم به مرگ

زندانی محکوم به اعدام در گلپایگان با رضایت اولیای دم از طناب دار نجات یافت.

رئیس زندان شهرستان گلپایگان گفت: با تلاش کارگروه صلح و سازش این زندان و پیگیری دادستان و خیران خوانسار، در اقدامی خداپسندانه اولیای دم رضایت دادند و زمینه آزادی این زندانی فراهم شد.

غلامحسن حبیبی افزود: “این زندانی با هویت (س-م) از سال ۱۳۹۲ در زندان به سر می‌برد”.

رهایی از اعدام یک زندانی در مرودشت

، یک زندانی در مرودشت پس از ۶ سال از اعدام رهایی یافت.

سید عبدالمهدی موسوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس گفت: “در پی وقوع یک فقره قتل در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ در شهرستان مرودشت و بازداشت متهم به قتل بوسیله مراجع قضایی، رسیدگی قضایی به پرونده، در محاکم قضایی استان انجام و بنا به درخواست اولیای دم، حکم اعدام متهم صادر و از سوی دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت”.

موسوی تصریح کرد: “با تلاش اعضای یکی از شعب مرودشت، تشکیل چندین جلسه صلحی در محل شورا و همچنین حضور در منزل خانواده اولیای دم، این پرونده به نتیجه رسید و خانواده مقتول با اعلام رضایت و بخشش متهم به قتل، پس از گذشت ۶ سال پرونده به صلح و سازش ختم شد”.

او تاکید کرد: “تلاش مجموعه دستگاه قضایی در روند اجرای عدالت، ایجاد بستری برای پیشگیری از جرایم بوده است.”

صدور حکم سه بار اعدام در تهران

یک متهم به قتل، از سوی قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ۳ بار اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، اوایل امسال، مردی به‌نام دانیال به همراه همسرش سحر و دختر ۸ ساله خود به نام بیتا در حالی که برای تفریح به باغ دوستش مهدی در ورامین رفته بودند، به دست وی به قتل رسیدند. پس از بازداشت مهدی و اعتراف به قتل، وی برای محاکمه به دادگاه کیفری منتقل شد.

در جلسه محاکمه‌ای که در شعبه چهارم برگزار شد، نخست پدر و مادر دانیال، خواهران سحر و مادر بیتا برای متهم درخواست اعدام در ملأعام کردند. در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و با قبول سه قتل عمد گفت: «من و دانیال هر دو راننده بودیم، اما چند سالی از او خبر نداشتم. تا اینکه یک‌ ماه قبل از حادثه او را حوالی منطقه خاوران دیدم. من در کلاته ورامین باغی داشتم که روز حادثه دانیال و همسردومش را همراه دختر هشت‌ساله‌اش به باغ دعوت کردم. بعد از مصرف مواد، دانیال برای خرید سیب‌زمینی از باغ بیرون رفت. نیم ساعت بعد من هم برای خرید غذا از باغ بیرون رفتم، اما وقتی برگشتم دانیال در حالی که حالت عادی نداشت، چاقو و گاز اشک‌آور را برداشت و با ادعای اینکه من به همسرش نظر دارم، به طرفم حمله کرد و با چاقو به گردنم ضربه زد. از آنجایی که من هم حال طبیعی نداشتم، چاقو را گرفتم و او را کشتم. سپس سراغ همسرش رفتم و او را هم کشتم. بیتا شاهد ماجرا بود و با دیدن این صحنه‌ها داد و فریاد می‌کرد و با سنگ به من حمله می‌کرد. برای اینکه او را آرام کنم، دستم را مقابل دهانش گرفتم تا اینکه از نفس افتاد. بعد دانیال و دخترش را در قسمتی از باغ و همسر دانیال را در قسمت دیگری از باغ دفن کردم.»

به این ترتیب سرانجام روز گذشته قضات دادگاه این متهم را به ۳ بار اعدام محکوم کردند. رکنا /صدا وسیما/روزنامه ایران ۲۱ بهمن