ادامه بازداشت فعالین آذربایجانی در روز زبان مادری

خبرگزاری هرانا – موج بازداشت گسترده فعالان مدنی آذربایجانی در روز جهانی زبان مادری این بار در تهران.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۲ اسفند ماه مصادف با روز جهانی زبان مادری تعدادی دیگر از فعالین آذربایجانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری که در منزل یکی از فعالین مدنی در اکبرآباد تهران (محله وجه آباد) به نام آقای فتحی برگزار می‌شد توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

ماموران امنیتی با هجوم به مراسم بزرگداشت این روز اقدام به بازداشت تعدادی از فعالین مدنی آذربایجانی نمودند. در این رابطه تاکنون اسامی علیرضا فرشی، اکبر آزاد، اسرافیل سلطانیان، مجتبی موسوی، بهنام سیفی و بهنام فتحی بدست این خبرگزاری رسیده است.

گفتنی است در مراسم مذکور که دو ساعت به طول انجامیده، نزدیک به یکصد تن از فعالین مدنی حضور داشتند که به دلیل کم بودن ماموران امنیتی، برخی از شرکت کنندگان موفق به گشودن در و خروج از منزل آقای فتحی شده‌اند.

منابع حاضر در محل ارﮔﺎن ﺑﺎزداﺷﺖ ﮐﻨﻨﺪه را اطﻼﻋﺎت ﻧﯿﺮوی اﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮده و از ﻣﺤﻞ اﻧﺘﻘﺎل ﻓﻌﺎﻻن آذرﺑﺎﯾﺠﺎﻧﯽ اظﮭﺎر ﺑﯽ اطﻼﻋﯽ کرده‌اند.

گفتنی است روز گذشته پنج‌شنبه ۱ اسفند ماه نیز ۵۰ تن از فعالین سیاسی و مدنی آذربایجانی که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در منزل «اکبر ابولزاده» از فعالین شهر اهر گرد هم آمده بودند، توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.