آزادی شماری دیگر از فعالان آذربایجانی از زندان اهر

1شماری دیگر از فعالان آذربایجانی که به دلیل حضور در مراسمی در ارتباط با روز جهانی زبان مادری از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بودند روز یک‌شنبه 11 اسفند از زندان اهر آزاد شدند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی و به نقل از اویان نیوز، روز یک‌شنبه ۱۱ اسفندماه 13۹۲ صالح ملا عباسی، ابراهیم نوری، عباس نظری، میثم آزادی، روزبه سعادتی، رحیم غلامی، فردین مرادپور، وحید فائزپور، سعید محمدی و بیت‌ الله برزگری شماری دیگر از فعالان آذربایجانی که در روز جهانی زبان مادری از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بودند، با قرار ضمانت از زندان اهر آزاد شدند.
گفته می‌شود عباس لسانی، اکبر ابولزاده و عسگر اکبرزاده نیز امروز دوشنبه از زندان اهر آزاد خواهند شد.
براساس این گزارش، ابراهیم رشیدی فعال ملی – مدنی آذربایجانی برای گذراندن باقی مانده حکم یک سال حبس تعزیری خود به زندان مرکزی تبریز انتقال می‌یابد.
در روزهای گذشته ۷ نفر از فعالان آذربایجانی که دست به اعتصاب غذا زده بودند، پس از انتقال به بند قرنطینه زندان اهر، به اعتصاب خود پایان دادند. فعالان اعتصاب‌کننده طی نامه‌ای به دادستان شهر اهر، از شکنجه شدید بدنی و اعتراف اجباری خبر داده بودند.
گفتنی است روز ۱ اسفندماه 13۹۲، در حدود ۸۰ نفر در شهر اهر از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند. این فعالان آذربایجانی به دلیل حضور در مراسمی در ارتباط با روز جهانی زبان مادری از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.