گزارشی از آخرین وضعیت فاطمه اسماء اسماعیل زاده در زندان بیرجند

، فاطمه اسماء اسماعیل زاده، شهروند اهل بیرجند از اوایل دی‌ماه ۹۸ به صورت بلاتکلیف در زندان بیرجند بسر می‌برد.

فاطمه‌اسما اسماعیل‌زاده در تاریخ ۱ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی ابلاغیه‌ای به شعبه ۱ دادسرای بیرجند به ریاست قاضی علی مرادی سنگچولی احضار شد.

خانم اسماعیل زاده در آخرین روز فرصت تعیین شده به دادسرا مراجعه کرد و به دلیل عدم توانایی در تامین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی که برای وی تعیین شده بود، بازداشت و به زندان بیرجند منتقل شد.

اتهامات مطروحه علیه خانم اسماعیل زاده “تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” عنوان شده است.

خانم اسماعیل زاده از زمان بازداشت تاکنون به صورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، خانواده ایشان در نگرانی بسر می‌برد.

سیده فاطمه اسما اسماعیل زاده، دکتر روانشناس و کارمند رسمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بودند که به دلیل همین اتهام از شغل خود نیز تعلیق شده است.

خانم اسماعیل زاده همسر امیرمهدی جلایری، زندانی سیاسی محبوس در زندان بیرجند است. پس از بازداشت وی چهار فرزند ۷ تا ۱۶ ساله این زوج زندانی نزد پدربزرگ و مادربزرگ سالخورده‌شان زندگی می‌کنند.

“خانم اسماعیل زاده پیش از بازداشت چندین بار توسط اداره اطلاعات خراسان جنوبی مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته بودند. حتی یک بار چهار مامور اطلاعات سوار بر ماشین سمند قصد تهدید و ربایش ایشان را داشتند. طی این مدت نیز چند بار با فرزندان خود تماس گرفته‌اند. بچه ها نگران و مضطرب هستند و تنها گریه می‌کنند”. هرانا 18 فروردین