شکنجه زندانی سیاسی بلوچ و انتقال به سلول انفرادی به دلیل اعتراض به ورود مواد مخدر به زندان

روز ۱۶ فروردین ماه زندانی سیاسی بلوچ محکوم به اعدام بشیراحمد حسین زهی ۳۵ ساله که ۱۰ سال است در زندان مرکزی زاهدان محبوس می‌باشد نسبت به ورود گسترده و علنی مواد مخدر به بند توسط مسئولین بالای زندان و پخش آن توسط باند مافیایی آنها در زندان اعتراض کرد.

وی پس از این اعتراض روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه بدستور پیری رئیس کل حفاظت زندانهای استان سیستان و بلوچستان به بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل شده و در این بند به طور وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم و شکنجه جسمی و روحی ماموران قرار گرفت.

بشیراحمد حسین زهی در بند ۴ زندان زاهدان بسر می‌برد که نسبت به ورود مواد مخدر به بند ۴ توسط باند مافیایی که تحت فرمان ملک جمشیدی معاون رئیس زندان زاهدان و از مسئولین ارشد وزارت اطلاعات استان هستند اعتراض نمود.
این زندانی سیاسی ابتدا توسط ملک جمشیدی معاون رئیس زندان زاهدان، سرگزی نیا رئیس حفاطت زندان زاهدان و پیری رئیس کل حفاظت زندان های استان مورد تهدید قرار می گیرد.

ملک جمشیدی وی را تهدید کرده و گفت: «من شما را جایی می‌فرستم که ریشه شما بلوچ ها، بخصوص سیاسی ها را بکنم». این زندانی سپس بدستور پیری رئیس کل حفاظت زندان به بند قرنطینه منتقل و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از آن زمان تا کنون هیچ اطلاعی از وضعیت و شرایط این زندانی سیاسی در دست نیست.

شایان ذکر است که ملک جمشیدی از نفرات اصلی و از شکنجه گران اداره اطلاعات در استان سیستان و بلوچستان و همچنین مجری شبکه هامون این استان است.

از زمان آمدن ملک جمشیدی به زندان زاهدان، زندانیان مورد اذیت و آزار و اخاذی قرار می‌گیرند. ملک جمشیدی زندانیان را مجبور به خریداری وسایل مورد نیاز دفتر کارش از قبیل خرید تلویزیون ،خرید رنگ و رنگ امیزی کردن دفتر کار خود می کند و همچنین زندانیان بی دفاع را مجبور به سفارش و خرید غذا از رستوران برای خودش و مامورانش می‌کند. وی زندانیان سیاسی اهل سنت را بشدت تحت فشار قرار داده و علنا به آنها گفته است خودم ریشه شما را می کنم.

بشیراحمد حسین زهی درسراوان بازداشت و به وزارت اطلاعات زاهدان انتقال یافت. بشیر احمد در راستای خشونت سازمان یافته دولتی علیه بلوچها بازداشت و پس از ماهها شکنجه و بازجویی در وزارت اطلاعات زاهدان از طرف دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. جوانه ها 24 فروردین