حكم اعدام رشيد آخكندي لغو شد

166525_558496420847196_1883951665_nبا رضايت اولياي دم و موافقت ديوان عالي كشور ، حكم اعدام رشيد آخ كندي زنداني سياسي كرد لغو شد.
بنابه گزارش كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني، امروز سه شنبه ٢٠ اسفندماه ١٣٩٢ با رضايت اولياي دم و موافقت ديوان عالي كشور حكم اعدام زنداني سياسي كرد رشيد آخكندي لغو شد و قرار است دوباره پرونده اين زنداني سياسي كرد مورد رسيدگي قرار گيرد.
یکی از اعضای خانواده این زندانی سیاسی کرد ضمن تایید این خبر گفت که امروز به ما اطلاع دادند که حکم اعدام رشید لغو و دوباره دادگاهی میشود ، این عضو خانواده افزود که امروز حکم اعدام یک زندانی دیگر بنام جعفر مصطفایی که به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود ، وی نیز با رضایت اولیای دم حکم اعدامش لغو شده است.
رشید اخکندی ۵۵ ساله، متاهل و ساکن شهر سقز در مورخه‌ ۲۱ فروردین ماه سال ۸۷ در شهر اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. این زندانی در ۳۱ تیرماه سال ۸۷ در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب شهر سقز به ریاست قاضی شایق به اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب کُرد مخالف، و معاونت در قتل به اعدام و سی سال تبعید به زندان میناب محکوم شد.
بعد از اعتراض این زندانی سیاسی، پرونده‌ به شعبه‌ ۵ تجدید نظر استان کردستان ارسال و ۳۱ تیرماه سال ۸۸ حکم اعدام تائید شد. بعد از اعتراض مجدد به این حکم پرونده به شعبه‌ ۸ دیوان عالی کشور ارسال شد و در ۳۱ مردادماه سال ۸۸ حکم اعدام تائید شد.