کردستان/ موج جدید بازداشت شهروندان کُرد

832کوردستان میدیا: در ادامەی موج بازداشت شهروندان کُرد از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران، یک شهروند کُرد در ارومیه بازداشت شد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، “بهروز عدنانی” اهل روستای “گنگه چین” از توابع شهرستان ارومیه توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران در منزل شخصی خود بازداشت شد.

یک منبع مطلع از این جریان به وب‌سایت کردستان میدیا گفت: “نیروهای امنیتی رژیم ایران در حالی که اعضای خانوادەی این شهروند در منزل بودەاند به آن‌جا یورش برده و فضایی از رعب و وحشت در حریم خصوصی این خانواده ایجاد کردەاند.”

این منبع در ادامه اعلام کرد که نیروهای امنیتی رژیم ایران طی چند مدت اخیر چندین بار به منزل شخصی بهروز یورش برده و ضمن هتاکی، وی را تهدید به بازداشت نموده بودند.

در آخرین مورد یورش نیروهای امنیتی رژیم به حوزه خصوصی خانواده این شهروند کُرد با مقابله اعضای این خانواده روبرو شده و در نهایت از روی دیوار حیاط وارد منزل شده و بهروز عدنانی را بازداشت کردند.
نیروهای امنیتی رژیم ایران دلیل بازداشت این شهروند را اعلام نکردەاند.

موج بازداشت شهروندان کُرد از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران پس از قتل “شیدا حاتمی” دانشجوی کُرد دانشگاه ارومیه آغاز شد و طی این موج بازداشت تاکنون چندین شهروند بازداشت شدەاند.

در همین ارتباط، وب‌سایت کردستان میدیا از بازداشت دو شهروند کُرد در شهرهای بوکان و پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران در عناوین گذشته خبری اطلاع داده است.

بر اساس آمار وب‌سایت کوردستان میدیا از ابتدای ماه جاری تا امروز ٢٢ اسفند، ١٥ شهروند کُرد توسط نیروهای رژیم اسلامی ایران بازداشت شده‌اند.