رهایی از اعدام دو زندانی در سردشت و گرگان

، احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف گلستان از بخشش یک محکوم به اعدام پس از ۱۰ سال با گذشت اولیای دم خبر داد و گفت: “در سال ۱۳۸۹ در پی یک درگیری و مشاجره خیابانی، متهم به قتل که جوانی ۲۵ ساله بود، منجر به مرگ جوانی دیگر شد”.

وی افزود: “به دنبال شکایت و تقاضای اعدام توسط اولیای دم، متهم از سال ۱۳۸۹ تاکنون در زندان گرگان و در انتظار اجرای حکم به سر می‌برد”.

جعفری ادامه داد: “حدود چهار سال پیش این پرونده به منظور سازش به شعبه ویژه صلحی زندان گرگان ارجاع شد؛ اما خانواده مقتول تحت هیچ شرایطی حاضر به گذشت و حتی صحبت کردن نبودند و اجازه ورود به منزلشان را هم نمی‌دادند تا اینکه بالاخره با پیگیری‌های شورای حل اختلاف و کمک از بزرگان و معتمدین، اولیای دم پس از ۱۰ سال از اعدام متهم گذشتند.

بر اساس این گزارش، این پرونده سومین پرونده اعدام است که از ابتدای سال جاری با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضاء شعبه ویژه صلحی زندان گرگان منجر به بخشش شده است.

رهایی یک محکوم به اعدام در سردشت

امیر کشاوری، رئیس دادگستری شهرستان سردشت از سازش در یک فقره پرونده قتل در این شهرستان خبر داد.

وی در این خصوص گفت: “در آبان ماه سال ۹۲ به خاطر اختلاف مالی پیش آمده بین دو شخص، یک فرد به قتل می‌رسد. در این خصوص پرونده در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک ارومیه تشکیل و پس از رسیدگی حکم اعدام متهم به قتل صادر و در شعبه بیست و نهم دیوان عالی کشور نیز تایید شد”.

رئیس دادگستری شهرستان سردشت ادامه داد: “پس از اطلاع از حکم صادره و به منظور تلاش برای اخذ رضایت از اولیاء دم، موضوع به شعبه ۴ شورای حل اختلاف سردشت ارجاع شد که با پیگیری‌های صورت گرفته، در خرداد ماه سال ۹۹ با اخذ رضایت از اولیای دم، متهم به قتل از اعدام رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت” میزان / رکنا ۲۵ خرداد