تجمع ۴۰۰ کارگر لوله سازی اهواز

حدود ۴۰۰نفر از کارگران کارخانه «لوله سازی اهواز» در اعتراض به پرداخت نشدن ۳ماه حقوق وعیدی در محوطه کارخانه تجمع کردند.

یکی ازکارگران معترض به خبرگزاری کار ایران گفت: بیش از ۴۰۰کارگر ازمجموع ۲۴۰۰ کارگر کارخانه لوله سازی اهواز دیروز در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان استانی به پرداخت نشدن ۳ ماه از معوقات حقوقی سال گذشته در محوطه کارخانه تجمع کردند.

او با بیان اینکه معوقات حقوقی کارگران مربوط به سه ماهه بهمن، اسفند سال گذشته و فروردین ماه سال جاری است، افزود: کارفرمای این کارخانه همچنین عیدی وسایر مزایای پایان سال کارگران را پرداخت نمی‌کند.

به گفته این کارگر، دلیل عمده مشکلات مالی کارخانه لوله سازی اهواز، دریافت نشدن طلب‌های این کارخانه از خریداران و در نتیجه افزایش بدهی‌های بانکی کارخانه است.

او گفت: پرداخت نشدن به موقع مطالبات شرکتهایی که این واحد برایشان کار تولیدی انجام داده است، کارخانه را با بحران مالی روبرو کرده است.

گفتنی است، در کارخانه لوله سازی اهواز که یکی از شرکتهای معتبر در زمینه تولید لوله‌های نفت و گاز به شمار می‌رود، دو هزار و چهارصد کارگر، کار می‌کنند که ۱۹۰۰نفر از آنان تحت مدیریت شرکت پیمانکاری «سیال سازه روشن» فعالیت دارند و مابقی کارگران رسمی وزارت نفت هستند که تحت قرارداد مستقیم با کارخانه لوله سازی کار می‌کنند.

در این زمینه دبیر خانه کارگر اهواز با تایید تعویق حقوق کارگران لوله سازی اهواز دلیل تجمع این کارگران را بی‌توجهی مسئولان کارخانه به پرداخت مطالباتشان ذکر کرد.

«آقایار حسینی» افزود: عمده مشکل این کارگران نادیده گرفتن حقوق قانونیشان از سوی کار فرمای کارخانه است، که این کارگران را وادار به تجمع در مقابل کارخانه وسایر نهادهای مرتبط می‌کند.

اوبا بیان اینکه مسئولان استانی،متاسفانه در خصوص پی گیری مطالبات کارگران عکس العملی ندارند افزود: مجموع این بی‌توجهی‌ها به جامعه کارگری نتیجه‌ای جزء کاهش منابع تولیدی و کسب وکار ندارد.

به گفته وی، حداقل کاری که مسئولان می‌توانند انجام دهند این است که حداقل در ایام هفته کارگر صدای کارگران را بشنوند وبه خواسته‌های آنان جامعه عمل بپوشانند.