رهایی یک زندانی از اعدام در خراسان رضوی/ طی ۴ ماه؛ رهایی ۱۲ زندانی از اعدام در کرمان

محمود رفسنجانی، رییس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی از بخشش یک زندانی محکوم به اعدام خبر داد.

وی ضمن اعلام این خبر گفت: “در سال ۹۴ در یکی از روستا‌های درگز در شب عروسی درگیری فامیلی رخ می‌دهد که متأسفانه خشم و برخی تعصبات فامیلی، موجب قتل جوانی توسط پسر دایی خود، می‌شود”.

محمود رفسنجانی افزود: “متهم روانه زندان شد و حکم اعدام پس از طی تمام مراحل دادرسی با تأیید در دیوان عالی کشور در سال ۹۵ قطعیت یافت”.

وی ادامه داد: “این پرونده در آبان ماه ۹۸ برای کسب رضایت اولیای دم و دعوت آن‌ها به گذشت و بخشش، به شعبه سفیران ضامن آهو ارجاع شد که با تلاش‌های بی دریغ و مذاکرات متعدد و برگزاری جلسات، اعضای این شعبه توفیق کسب رضایت از اولیای دم را کسب کردند و در نهایت پس از چند ماه با گذشت قطعی اولیای دم، متهم بخشیده و آزاد شد”.

طی ۴ ماه نخست سال جاری؛ رهایی ۱۲ زندانی از اعدام در کرمان

، مهدی تقی زاده، رییس کل در امور شورا‌های حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان از رهایی ۱۲ زندانی محکوم به اعدام، طی ۴ ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

وی در این خصوص عنوان کرد: “شورا‌های حل اختلاف استان کرمان دارای ۱۲ شعبه ویژه زندان هستند که در چهار ماهه ابتدای امسال تعداد یک هزار و ۱۰۷ فقره پرونده به این شورا‌ها وارد شده و تعداد ۱۲ پرونده قتل با صلح و سازش به سرانجام رسیده است”.

میزان 15مرداد