٦٠ درصد کارخانه‌های استان آذربایجان‌غربی حقوق کارگران را پرداخت نکرده‌اند

آژانس کُردپا: در آستانه‌ی روز جهانی کارگر، وضعیت کارگران در مناطق کُردنشین بسیار نامناسب گزارش شده و هیچ مسئولی نسبت به این وضعیت پاسخگو نمی‌باشد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بیش از ٦٠ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان آذربایجان‌غربی علی‌رغم اینکه با تعطیلی روبه‌رو شده‌اند، طی ٩ ماه گذشته حقوق کارگران را پرداخت نکرده‌اند.

اسلام صادقی: وضعیت کارگران در استان آذربایجان‌غربی بسیار نامناسب است
دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان‌غربی وضعیت جامعه کارگری در استان آذربایجان‌غربی را نابسامان توصیف کرد و اعلام کرد: در حال حاضر شرکت‌ها و کارخانه‌هایی در استان هستند که تعطیل شده‌اند و حقوق کارگران را پرداخت نکردند.

اسلام صادقی در گفتگویی با وب سایت اروم نیوز، آمار های موجود برخی سازمان‌ها را شعاری و نادرست دانست و گفت: وضعیت کارگران در استان آذربایجان‌غربی بسیار نامناسب می‌باشد و عدم حمایت مسئولان گذشته از تولید مشکلات فعلی را موجب شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر در ادامه افزود: طبق آمارهای موجود، هر کدام از کارگران از کارخانه‌های که به تعطیلی کشیده شده‌اند، بالغ بر ٢٠ میلیون تومان طلب دارند و متاسفانه هیچ کسی جوابگو نیست.

عزیز باباخانی، ٣٦ ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده و با اوج تنگدستی امرار معاش می کند
از سوی دیگر و به گزارش وب سایت‌های داخلی، یک کارگر کُرد ساکن شهر کامیاران که نگهبان مجتمع ورزشی شهرک بعثت کامیاران می‌باشد، بیش از سه سال است که حقوق خود را دریافت نکرده است.

عزیز باغبانی، کارگر کُرد از سال ١٣٩٠ هیچ حقوقی را دریافت نکرده و مسئولان تنها حقوق فروردین‌ماه امسال وی را پرداخت نمودند.

این کارگر کُرد، متاهل و صاحب سه فرزند می‌باشد، گفت: ای کاش مسئولان به جای تجلیل از مقام کارگر به فکر حل مشکلات و پرداخت حقوق آنان بودند.