کُردستان/ شلیک مستقیم نظامیان حکومتی به کاسبکاران و توقیف اجناس همراه آنان

621436a96a7584d7e4d4fba55a066e81_w300آژانس کُردپا: نیروهای نظامی و انتظامی حکومت اسلامی ایران در شهرهای کُردنشین ایران علاوه بر هدف قرار دادن کاسبکاران، اقدام به توقیف کالاهای آنان نیز می‌کنند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز دوشنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در نزدیکی روستای “مزن‌آباد” از توابع سردشت، خودروی یک کاسبکار کُرد به نام ” عُمر رش” را هدف تیراندازی مستقیم قرار داده و موجب خسارت مالی به خودروی وی شدند.

یک منبع مطلع به خبرنگار آژانس کُردپا گفت: به دنبال رفتار خشونت آمیز نیروهای نظامی با این کاسبکار کُرد، شهروندان روستای مزن‌آباد به کمک وی شتافتند که در نهایت منجر به خشونت و درگیری مأموران حکومتی و مردم گردید.

در همین رابطه روز شنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه نیروهای مستقر در پاسگاه روستای “گشکی” از توابع شهرستان کامیاران خودروی یک شهروند کُرد این شهر به نام “ب . الف” را هدف شلیک گلوله قرار داده که ضمن وارد آوردت خسارت به خودرو وی، اجناس این کاسبکار را نیز توقیف کرده‌اند.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: ارزش اجناس و کالاهای همراه این شهروند کُرد که توسط نیروهای انتظامی توقیف شده بیش از ١٥٠ میلیون تومان برآورد شده است.

همچنین روز جمعه سیزدهم اردیبهشت‌ماه، نیروهای انتظامی مستقر در پاسگاه بخش “نوسود” در استان کرمانشاه، خودروی یک کاسبکار کُرد اهل پاوه را هدف شلیک گلوله قرار داده و ضمن آسیب رساندن به خودرو، اجناس وی را نیز توقیف کرده‌اند.

نیروهای نظامی و انتظامی حکومت اسلامی ایران سالانه شمار چشمگیری از شهروندان کُرد را در جاده‌های استان‌های کُردنشین ایران و دیگر شهرها به بهانه‌ی حمل کالای قاچاق هدف شلیک گلوله قرار داده و می‌کشند.

این در حالی است که کاسبکاران کُرد تنها منظور تأمین مایحتاج زندگی خود و خانواده‌هایشان به کارهای پر خطر روی‌میاورند.