تداوم فشار اطلاعات سنه علیه خانواده‌های جانباختگان کُرد

اداره اطلاعات رژیم ایران در شهر سنندج مدت‌هاست فشارهای خود علیه خانواده‌های جانباختگان راه آزادیخواهی کرد را ادامه می‌دهد. مأموران اطلاعات به منازل خانواده‌های جانباختگان رفته و برای اغفال و جذب آنها با استفاده از وعده‌ وعید‌های پوشالی, تلاش می‌کنند.

یک منبع آگاه و موثق به خبرگزاری فرات گفت, مأموران اداره اطلاعات رژیم ایران در شهرهای سنندج, کامیاران, مریوان و برخی دیگر از شهرها شبانه به منازل خانواده‌های جانباختگان راه آزادیخواهی کردستان رفته و از آنها می‌خواهند دست از مبارزه برداشته و در فعالیت‌های اداره اطلاعات جهت «مزدوری» سهیم شوند.

همان منبع افزود این مأموران پیشنهاداتی دوراز انتظار به آن خانواده‌ها ارایه داده و می‌گویند:«اگر دست از راه فرزندانتان بردارید و با ما همکاری کنید, ما هم فرزندان شما را شهید خود اعلام کرده و ماهیانه از سوی بنیاد شهید مبلغی بعنوان حقوق ماهیانه پرداخت خواهیم کرد. کافی است با ما همکاری کنید».

بر پایه این گزارش, مأموران اطلاعات یا مستقیما شباهنگام به منازل «خانواده‌های شهدای کرد» می‌روند و یا به طرق دیگر از جمله دنبال‌کردن آنها در خیابان‌ها و پارک‌ها جلوی آنها را گرفته و پیشنهادات خود را مطرح می‌کنند.

آن منبع افزود که تاکنون خانواده‌های جانباختگان کرد به این رفتارهای مأموران اداره اطلاعات اعتراض کرده‌اند, ولی برخی با تهدید آن مأموران مواجه شده‌اند.

همچنین اداره اطلاعات گذشته از تلاش برای اغفال و جذب خانواده‌های جانباختگان کرد, به خانواده‌هایی که فرزندانشان هم‌اکنون در صفوف نیروهای گریلای کرد بسر می‌برند, پیشنهاد همکاری داده‌اند.

آن منبع مطلع گفت:«مأموران اداره اطلاعات نزد آن خانواده‌ها می‌روند و می‌گویند بروید فرزندانتان را به ایران بازگردانید. ما به آنها کمک کرده و تعهد می‌دهیم که در زمینه مالی و شغلی به آنها کمک کنیم. کاری کنید دست از راه گریلایی بردارند».

لازم به ذکر است هرچند اداره اطلاعات رژیم ایران چنین راهکاری علیه خانواده‌های کرد را در سراسر شرق کردستان دربرگرفته است, اما طی چند روز اخیر این تلاش‌های اطلاعات در شهرهای سنندج, کامیاران و مریوان بیشتر بوده است, ولی موفقیتی برایشان در بر نداشته است.