ضرب و شتم یک زندانی معلول در زندان مرکزی ارومیه

شنبه ۴ بهمن ماه ۹۹، یک زندانی معلول به نام اکبر رشیدی در بهداری زندان مرکزی ارومیه، بصورت وحشیانه ای مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت.

این زندانی که پیش از این بدلیل عدم رسیدگی به مطالباتش اقدام به آتش زدن بهداری کرده بود، بدستور رئیس زندان، فرد جنایتکاری به نام سهرابی، شکنجه شد. مأمورین زندان دست و پای این زندانی معلول را به میله ای بسته و همراه با توهین و ناسزا، او را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار دادند. در حال حاضر نیز، دست و پای وی را به تخت بسته و زیر نظر گرفته اند.

لازم به یاد آوری است که معلولیت این زندانی به حدی است که پزشکان رای به عدم تحمل کیفر او داده و به زندان هم نامه داده اند و خواستار آزادی وی شده اند؛ اما مسئولین زندان و قضائیه توجهی به توصیه پزشکان نمی کنند.

خبر دیگری از این زندان حاکی است قرار بر این بود زندانی سیاسی و مدنی سیاوش حسین پور، براساس اصل تفکیک جرائم به بند زندانیان سیاسی منتقل شود اما برای شکنجه روحی و روانی وی، این زندانی را به بند ۱و۲ زندان که متعلق به زندانیان خطرناک و محکوم به قتل است منتقل کردند. این اقدام با اعتراض شدید سیاوش حسین پور و خانواده او روبرو شد. جوانه ها ۵ بهمن