پلیس در ماکو و کنگاور بشقاب ماهواره جمع‌آوری می‌کند

images 1آژانس کُردپا: موج جدیدی از جمع‌آوری بشقاب ماهواره‌یی از سوی مأموران انتظامی شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه آغاز شده است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، از اوایل هفته‌ی جاری تاکنون، پشت‌بام منازل مسکونی شهروندان کُرد در کنگاور شاهد عملیاتِ راپل نیروهای نظامی حکومت جهت جمع‌آوری دیش‌های گیرنده ماهواره است.
عملیات پلیس در کنگاور برای جمع‌آوری تجهیزات دریافت شبکه‌های ماهواره، “گسترده” توصیف گردیده که این امر اعتراض‌هایی را نیز درپی داشته است.

طبق اخبار منتشره که آژانس کُردپا قادر به تأیید صحت و سقم آن نیست، برخی مسئولان دولتی نیز ناخرسندی خود را از اینگونه “اقدامات غیرقانونی” اعلام کرده‌اند.
همچنین معاون سپاه ماکو در شمال کُردستان ایران از آمادگی جمع‌آوری ماهواره‌های سطح شهرستان در صورت “تخصیص بودجه کافی” خبر داد.
وی ماهواره را “طریقی برای ورود” به گفته‌ی وی “دشمن قسم خورده نظام به داخل کشور و خانه” عنوان کرد.
آغاز موج جدید جمع‌آوری دیش‌های ماهواره در کُردستان ایران در حالی است که رئیس سازمان صدا و سیمای حکومت اسلامی می‌گوید ۴۰% مردم از ماهواره استفاده می‌کنند.
قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره سال ٧٣ از سوی مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید.
طبق این قانون، “نیروهای انتظامی و یا نیروی مقاومت بسیج” مسئول جمع‌آوری تجهیزات دریافت از ماهواره هستند.
طی سال‌های اخیر جمع‌آواری ماهواره در مناطق کُردنشین ایران به سبب وجود شبکه‌های فضایی وابسته به احزاب کُرد اپوزسیون و نیز متعلق به حکومت اقلیم کُردستان به صورت همیشگی و ضربتی اجرا می‌شود که در اکثر این نوع اقدامات، مأمور انتظامی فاقد برگه‌ی ورود به منزل از مراجع ذیصلاح هستند.