پیرانشهر/ شلیک به یک کولبر کُرد و زخم‌های عمیق روی جسد وی

111 آژانس کُردپا: یک کولبر کُرد در ارتفاعات مرزی کوه قندیل، بر اثر شلیک نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران جان خود را از دست داد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز دوشنبه دوازدهم خردادماه مأموران هنگ مرزی شهرستان پیرانشهر یک شهروند کُرد به نام ابراهیم رسولی فرزند محمود را هدف تیراندازی مستقیم قرار دادند.
شلیک نیروی انتظامی مرگ این کولبر کُرد را درپی داشت.

این شهروند ٣٢ ساله در محلی به نام میرگژان کوه قندیل مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در دم جان سپرد.

به گفته‌ی یک منبع مطلع، ابراهیم رسولی به هنگام شلیک مستقیم نیروی انتظامی، هیچ کالایی بهمراه نداشته و فقط قصد امرار معاش در مرز اقلیم کُردستان ـ عراق را داشته است.

این منبع که نخواست نامش فاش گردد، افزود: نظامیان حکومتی پس از کشتن این کولبر کُرد، جسد وی را با یک اسب‌بار کش از محل دور می‌کنند که سقوط اسب به دره زخم‌های عمیقی بر روی صورت ابراهیم وارده می‌کند که حتی شناسایی جسد برای بستگانش با دشورای همراه بود.

کولبری که روز گذشته توسط مأموران مسلح کشته شده از اهالی روستای گرده‌شینان از توابع پیرانشهر می‌باشد.

گفته می‌شود، همان روز بیش از ١٥ راس اسب متعلق به کاسبکاران کُرد توسط نیروهای انتظامی در کوه‌های قندیل تلف و بیش از ٦٠ راس اسب را نیز ضبط کردند.

چند روز قبل نیز در ادامه روند کشتن کولبران کُرد، توفیق یوسفی ٣٥ ساله و اهل شهر سلماس در نقاط مرزی شهرستان ارومیه با ترکیه بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران جان خود را از دست داد.

روند کشتن کولبران کُرد در نقاط مرزی کُردستان که برای امرار معاش به کولبری روی آورده‌اند، ادامه دارد و تاکنون دو بار احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران از سیاست‌های حکومت ایران و کشتن کولبران کُرد انتقاد کرده بود.