دو فعال سیاسی کُرد با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند

272آژانس کُردپا: دو فعال سیاسی کُرد اهل شهر مریوان که در شهر بانه بازداشت شده بودند، با تودیع وثیقه ٣٠٠ میلیون تومانی بطور موقت آزاد شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، هادی و امید تام اهل شهر مریوان که روز جمعه چهارم آبان‌ماه سال ٩٢ در شهر بانه بازداشت شده بودند، روز یکشنبه یازدهم خردادماه از زندان شهر سقز آزاد گردیدند.

هادی و امید تام سوم اسفندماه سال ٩٢ پس از سه ماه بازداشت به زندان شهر سقز منتقل و هفته گذشته در شعبه یکم دادگاه انقلاب شهر سقز محاکمه و بنا به دستور قاضی با تودیع وثیقه بطور موقت آزاد شدند.

این دو شهروند کُرد اهل شهر مریوان که با هم بردار می‌باشند، یک روز قبل از بازداشت در نزدیکی روستای “وزمله” از توابع شهر بانه با نیروهای سپاه درگیر شده بودند.

همچنین سه شهروند دیگر به نام “هوشیار (ریبوار) عزیزنژاد، آزاد سالم و امجد تام” که گفته می‌شود از اعضای یکی از احزاب کُرد اپوزسیون می‌باشند در این درگیری جان خود را از دست دادند، اما تاکنون هیچکدام از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران به صورت رسمی عضویت این افراد را تایید نکرده‌اند.

در این ارتباط کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی کُرد اعلام کرد: هادی و امید تام به مدت ٤ ماه در اداره اطلاعات شهرهای سقز و سنندج تحت شکنجه و بازجویی بوده‌اند.