توزیع سیستماتیک مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه؛ تبدیل زندان ارومیه به جهنم معتادان

مسئولان زندان مرکزی ارومیه در یک اقدام ضدانسانی و حساب شده، بصورت هماهنگ و نهادینه شده و به منظور معتاد کردن جوانان و زندانیان، اقدام به توزیع مواد مخدر، متادون و قرصهای روانگردان در میان زندانیان بندهای مختلف این زندان می‌کنند.

یک منبع مطلع در اینباره گفت: «عوامل اجیر شده توسط رئیس زندان، هر روز ساعت ۸ و نیم صبح به زندانیان متادون میدهند و ساعت ۸ و نیم شب هم انواع قرصهای روانگردان را بین زندانیان توزیع می‌کنند. نیمه های شب هم بساط مصرف مواد مخدر در اکثر بندهای زندان در مقابل چشم زندانبانان و دوربینهای زندان دایر است».

این منبع افزود: «در این شرایط هرگاه که یکی از این مواد یا قرص‌ها به زندانیان نمی رسد آنها بی قرار و کم حوصله شده و هیچ تعادلی ندارند و به همین دلیل درگیری و زد وخورد بین زندانیان در بندهای مختلف امری رایج شده است بگونه ای که شرایط را برای سایر زندانیان بشدت دشوار کرده است».

شایان ذکر است در گزارشی که در تاریخ ۲۲ اسفند۹۹ منتشر شد، به گزارش یک منبع موثق آمده بود فردی به نام غنی زاده که مسئول اندرزگاه بند کارگران زندان مرکزی ارومیه بوده است به همراه نیم کیلو مواد مخدر از نوع شیشه دستگیر شد.

پس از دستگیری غنی زاده، خبرهای دیگری حاکی از یک تصفیه و قتل زنجیره ای برای مخفی ماندن اطللاعات تهیه و توزیع مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه توسط اطلاعات سپاه است.

این منبع در گزارش خود گفته بود: «اسرافیل خلیلی که مسئول فرهنگی زندان مرکزی ارومیه و یکی از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر بوده به همراه فرد دیگری به نام مرتضی ظهرعلی توسط اطلاعات سپاه ارومیه مورد سوء قصد قرار گرفتند. مرتضی به قتل رسیده اما از وضعیت اسرافیل خلیلی اطلاعی در دست نیست».جوانه ها ۲۵ اسفند