آخرین وضعیت اعتراضات آذربایجان؛ احراز هویت ۷ تن دیگر از بازداشت شدگان، همزمان با آزادی ۷ تن

در ادامه اعتراضات اخیر در برخی از شهرهای آذربایجان و سایر مناطق ترک نشین تعداد پرشماری بازداشت شده‌اند.

هویت شمار دیگری از بازداشت شدگان تجمعات  یکشنبه ۲۷ مهرماه در شهرهای مختلف، امروز  احراز شده است. محبوب محمدی، ابوذر خدایی و جبرئیل قلی‌پور در تهران، ملیحه برقی و مقصود باقری در تبریز و ودود اسدی و محمد عینی در رشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. از این میان محبوب محمدی، ابوذر خدایی و جبرئیل قلی‌پور ساعاتی پس از بازجویی آزاد شدند.
گفته می‌شود که خانم برقی در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

دوشنبه ۲۸ مهرماه آیدین ذاکری در مشگین شهر و رضا سیدنوری در پارس آباد مغان به ترتیب با تودیع قرار وثیقه ۳۰ و ۷۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.
سجاد جولانی، محمد جولانی که پیشتر در جریان تجمعات اعتراضی در پارک جیرال اردبیل به همراه ۱۰ تن دیگر بازداشت و به زندان اردبیل منتقل شدند، روز دوشنبه ۲۸ مهرماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان این شهر آزاد شدند.

سه‌شنبه ۲۹ مهرماه هشت تن از بازداشت شدگان تجمع پارک جیرال اردبیل به نام‌های عسگر اکبرزاده، علی خیرجو، میثم جولانی، مرتضی پروین، مجتبی پروین، مصطفی پروین، مهدی هوشمند و بهمن خیرجو از زندان اردبیل به بازداشتگاه موقت این زندان منتقل شدند.
همچنین زینال تنهایی امروز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. آقای تنهایی پیشتر در تاریخ ۱۳ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شده بود.

هرانا ۲۹ فروردین