کمین نظامیان حکومتی در مرز سردشت، مرگ کولبر متأهل را درپی داشت

images (9)آژانس کُردپا: علی‌رغم اعتراض نهادهای بین‌المللی حقوق‌بشری نسبت به کشتن و تیراندازی به کولبران، نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران بطور مداوم کولبران را هدف تیراندازی قرار می‌دهند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه روز گذشته، یک کولبر کُرد ساکن روستای “گولینه” از توابع شهر سردشت به نام آزاد شیخه‌یی فرزند خضر قاضی که در مرز مشغول کولبری بوده در نتیجه شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران جان خود را از دست داد.

یکی از نزدیکان خانواده این کولبر کُرد به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: آزاد هنگام بازگشت از مرز در کمین نیروهای نظامی مورد شلیک تیر قرار می‌گیرد و جان خود را از دست داده است.

وی افزود: آزاد شیخه‌یی ٣٤ ساله و متاهل و دارای چهار فرزند می‌باشد که به دلیل تنگدستی و امرار معاش به کولبری روی آورده بود.

آزاد شیخه‌یی در مکانی به نام “میرگاس” مورد شلیک نظامیان ایران قرار گرفته و جسد وی پس از دو ساعت از سوی مردم بومی این منطقه پیدا شده و به پزشکی قانونی سردشت منتقل شده است و تاکنون جسد وی به خانواده‌اش تحویل نداده شده است.

پیشتر صالح نیکبخت در گفتگویی با آژانس کُردپا گفته بود: در طی چند سال گذشته کلیه موارد مرگ کولبران کُرد به صورت “شبه عمد” و “غیرعمد” تلقی گردیده و از پیگرد قانونی مصون شده‌اند.