نارضایتی کارگران فولاد زاگرس و تعطیلی یک سوم کارخانجات کُردستان

Download (5)آژانس کُردپا: هم‌زمان با جلسه هیات تشخیص و حل اختلاف اداره کار شهر قروه، کارگران شرکت فولاد زاگرس در مقابل این اداره‌ی حکومتی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز چهارشنبه بیست و هشتم خردادماه، هیات تشخیص و حل اختلافات اداره کار شهر قروه با نمایندگان کارگران شرکت فولاد زاگرس تشکیل جلسه دادند.

جلسه روز گذشته با نمایندگان کارگران شرکت فولاد زاگرس در مورد اخراج کارگران و انحلال این شرکت از سوی مدیریت این شرکت برگزار شد که هم‌زمان کارگران این شرکت نیز در مقابل اداره کار دست به تجمع اعتراضی زدند.

پیشتر نیز کارگران این شرکت بیست و نهم اردیبهشت‌ماه به نشانه اخراج از کار و حقوق معوقه، اعتراضاتی در شهر سنندج برگزار کردند که باعث شد بیست و دوم خردادماه کارفرما شرکت کلیه حقوق معوقه کارگران را پرداخت نماید.

وب سایت اتحادیه آزاد کارگران در این‌باره اعلام کرد: جعفر عظیم‌زاده که بهمراه دیگر نمایندگان کارگران در این جلسه حضور داشت، ابتدا با ممانعت نیروهای امنیتی روبه‌رو گردید که این اقدام نیروهای امنیتی نارضایتی کارگران را درپی داشت و مسئولان ناچار شدند به وی اجازه شرکت در جلسه را بدهند.

این منبع افزود: در این جلسه نمایندگان کارگران با تاکید بر اینکه کارفرما با اخراج و بیکار نمودن آنان، شرکت را منحل کرده است، نمایندگان کارگران خواستار رسیدگی و بازگشت به کار کارگران شدند.

از سوی دیگر عباس صفری طی گفتگویی با خبرگزاری کار ایران از تعطیلی یک سوم کارخانه‌های استان کُردستان خبر داد و اعلام کرد: استان کُردستان به جایگاه شایسته خود نرسیده و مطابق با استعدادش توسعه نیافته است.

این فعال کارگری گفت: باید تلاش‌های‌فراوانی برای فعال شدن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل استان برای رونق فعالیت‌های اقتصادی، رفع معضل بیکاری، افزایش رفاه و زدودن چهره فقر صورت گیرد.

کارخانه‌ی فولاد زاگرس از روز سه شنبه ۱۸ تیرماه سال ٩٢ به دلیل آنچه از سوی کارفرما “ناتوانی مالی و زیان‌ده بودن تولید” ذکر می‌شد تعطیل و تمامی ۲۳۵ کارگر آن اخراج شدند.