شورای تأمین پاوه دستور تخریب اصطبل‌های احشام باربر کولبران را صادر کرد

8731کوردستان میدیا: شورای تأمین شهرستان پاوه با همکاری “دادستانی شهرستان” دستور تخریب تمامی اصطبل‌های احشام باربر کولبران مرزی در مسیر نوسود ــ شوشمی را صادر کرده است.

به گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، شورای تأمین شهرستان پاوه با همکاری “دادستانی شهرستان” به دلیل هرآنچه حفظ محیط زیست و طبیعت عنوان شده است، دستور تخریب تمامی اصطبل‌های احشام باربر کولبران مرزی در مسیر نوسود ــ شوشمی را صادر کرده است.

گزارش دریافتی حاکی از این می‌باشد که اهالی این مناطق اقدامات رژیم را در جهت دستیابی به اهداف نظامی و امنیتی توصیف می‌کنند.

دست‌اندرکاران رژیم به اهالی و کولبران گفته‌اند که با وجود بازارچه‌ی مرزی شوشمی وجود اصطبل‌های کنار جاده و حواشی شهرستان پاوه غیرضروری و عاملی مخرب برای طبیعت خواهد بود.

به گفته‌ی کولبران، تردد از بازارچه‌ی مرزی مستلزم خرید کارت‌های اعتباری با هزینه‌ی ٣٠٠ تا ٥٠٠ هزار ریال می‌باشد و صرف این هزینه در مقایسه با سود حاصله مقرون به صرفه نخواهد بود.

از دلایل دیگر عدم استقبال کولبران، رانت‌خواری‌های کلان در بازارچه می‌باشد که شانس برابر را از کولبران و کاسبکاران صلب می‌کند.

از سویی دیگر بازارچه‌ی مرزی ظرفیت تودیع ٨٥٠٠ کارت اعتباری را دارد اما تنها ٣٥٠٠ عدد از این کارت‌ها به کولبران ارائه می‌شود.

در این ارتباط پیشتر نیز در سال ٩١ نهادهای رژیم اسلامی ایران در اقدامی مشابه در تلاش برای تخریب این اصطبل‌ها بودند کە در نهایت با اعتراض اهالی و کولبران، این اقدام لغو شد.