ضرب و شتم و شکنجه امین ملکی زندانی سیاسی کُرد در زندان سقز

طی روزهای اخیر، ماموران امنیتی زندان سقز یک زندانی سیاسی را با هویت “امین ملکی” به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار داده‌اند به نحوی که هرد دو کلیه وی دچار آسیب جدی شده و توان حرکت ندارد.

یک منبع نزدیک به خانواده ملکی ضمن تایید این خبر  اعلام کرد که : ” علی‌رغم وضعیت جسمانی نامناسب امین ملکی، مسئولین زندان از اعزام وی به مراکز درمانی خودداری کرده و همین منجر به نگرانی خانواده‌اش شده است”.

امین ملکی ۵۶ ساله و اهل روستای “ایرانشاه” از توابع سقز پیشتر عضو حزب دمکرات کُردستان بوده و سال گذشته با گرفتن امان‌نامه از اداره اطلاعات به سقز بازگشته بود. وی پس از بازگشت بازداشت و پس از پنج ماه بازداشت در اداره اطلاعات شهرهای سقز و سنندج با وثیقه و موقتاً آزاد شده بود.

وی سرانجام روز پنج‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ (۱۸ مارس ۲۰۲۱) توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام عضویت در حزب دمکرات کرُدستان (حدک) به تحمل ۴ سال حبس محکوم شده و همان روز بازداشت و به زندان مرکزی سقزی منتقل گردید.

گفتنیست که امین ملکی سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۲) نیز توسط دادگاه انقلاب سقز به اتهام عضویت در حزب دمکرات به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که پس از یک سال و در حالی که به مرخصی رفته بود، از ایران خارج و هم‌اکنون از بابت پرونده قدیمی در زندان محبوس است. هه نگاو ۲۲ خرداد