سوءمصرف مواد روانگردان مرگ شهروند مهابادی را به دنبال داشت

8764کوردستان میدیا: پس از سوء مصرف مواد مخدر، یک جوان مهابادی توسط دوستانش به قتل رسید.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا و با استناد به منبعی مطلع در شهرستان مهاباد، مورخه‌ی سوم تیرماه ١٣٩٣، سه شهروند به علت مصرف بیش از حد مواد مخدر مرتکب جرم قتل شده‌اند.

این منبع مطلع به خبرنگار وب‌سایت “کردستان میدیا” گفت: “این چهار شهروند به منظور گذرندان اوقات فراغت به منطقه‌ی “بری میدان” پیرانشهر رفته و پس از مصرف بیش از حد مواد مخدر، یکی از آنها به دست سه تن دیگر به قتل رسید”.

به گفته‌ی این منبع که نخواست نامش فاش شود، سه نفر دیگر بعد از این واقعه از سوی نیروهای پلیس دستگیر شده‌اند.

“کردستان میدیا” خود را نسبت به صحت نشر خبر قتل شهروند ساکن شهرستان مهاباد مسئول دانسته و نوع و شیوه‌ی رویداد را به نقل از شهروندان بازگو کردە است.

منبع دیگری علی‌رغم تایید خبر قتل یا از دست دان جان این شهروند، گفت: شایعات در شهرستان مهاباد حاکی از این است که این شهروند به علت مصرف مواد مخدر از نوع روانگردان جانش را ازدست داده است.

قیمت ارزان و دسترسی آسان و سریع مواد مخدر، نبود قانون منسجم پیشگیری از تولید و خرید و فروش، عدم ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای و درمانی، محروم بودن از خدمات اجتماعی و اقتصادی، بیکاری، بی‌سوادی و نبود آگاهی از عوارض مصرف و فقر، از دلایل تاثیرگذار بر افزایش آمار مصرف مواد مخدر در کردستان و ایران است.